A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi
Társulás Tanácsának
31/2015. (VI. 5.) határozata
a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Társulási megállapodás módosítása tárgyában hozott 8/2015. (II. 12.) határozatának módosításáról
I.
A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás társulási megállapodása módosítása tárgyában hozott 8/2015. (II. 12.) határozatát az alábbiakkal kiegészíti:
- A Megállapodás VI. fejezet 1.2. alpontjából a „önállóan működő költségvetési szerv” elhagyásra kerül.
- A Megállapodás VI. fejezet 2.1. alpontjából a „önállóan működő költségvetési szerv” elhagyásra kerül
- A Megállapodás VIII. fejezet 13. pontjában a „szakfeladat rend” és a „szakfeladati rend” helyébe a „kormányzati funkciók rendje” lép.
- A Megállapodás 1. melléklete az alábbiak szerint módosul:
Kormányzati funkció kód Kormányzati funkció megnevezése
011130 Önkormányzatok és társulások általános végrehajtó igazgatási tevékenysége
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás
081010 Sportügyek igazgatása
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai
091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése, ellátása
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben
096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben
101143 Pszichiátriai betegek közösségi ellátása
101222 Támogató szolgáltatás fogyatékos személyek részére
102030 Idősek, demens betegek nappali ellátása
104042 Gyermekjóléti szolgáltatások
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás
107054 Családsegítés
107055 Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás
II.
A Társulás Tanácsa a határozat I. pontjában foglalt módosításokkal a Társulási megállapodást a határozat 1. melléklete szerint egységes szerkezetbe foglalja.
III.
A Társulás Tanácsa felkéri a tagönkormányzatokat, hogy 2015.06.30. napjáig döntsenek a Társulási megállapodás I. pont szerinti módosításának elfogadása tárgyában.
A határozat végrehajtásáért felelős: Elnök
A határozat végrehajtásának határideje: folyamatos
31/2015. (VI. 5.) SZLV TKT határozat 1. melléklete:
SZENT LÁSZLÓ VÖLGYE TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
TÁRSULÁSI MEGÁLLAPODÁSA
(módosításokkal egységes szerkezetben)
Társulási Megállapodás hatálybalépésének időpontja:
Kelt: Martonvásár, …… év. ……….. hó …. nap.
A társulásban résztvevő önkormányzatok – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 87.§-a alapján – abból a célból, hogy a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társuláshoz (a továbbiakban: Társulás) tartozó települések lakossága a helyi közszolgáltatásokat minél magasabb színvonalon vehesse igénybe, társulás keretében történő együttműködéssel, forrásaik célszerű és optimális felhasználásával biztosítják a közfeladatok minél magasabb szintű ellátását, s ennek érdekében 2013. június 30-i kezdő hatállyal az alábbi társulási megállapodást (a továbbiakban: Megállapodás) kötik, illetve hagyják jóvá:
I. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
- A Társulás neve: Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás
- A Társulás székhely önkormányzata: Martonvásár Város Önkormányzata
A Társulás székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13.
- A Társulás társszékhelye: 2451 Ercsi, Fő u. 20.
4. A Társulás tagjainak neve, székhelye:
4.1 Baracska Község Önkormányzata
Székhelye: 2471 Baracska, Kossuth u. 29. sz.
4.2. Ercsi Város Önkormányzata
Székhelye: 2451 Ercsi, Fő utca 20. sz.
4.3. Gyúró Község Önkormányzata
Székhelye: 2464 Gyúró, Rákóczi u. 49. sz.
4.4. Kajászó Község Önkormányzata
Székhelye: 2472 Kajászó, Rákóczi u. 71. sz.
4.5. Martonvásár Város Önkormányzata
Székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13. sz.
4.6. Ráckeresztúr Község Önkormányzata
Székhelye: 2465 Ráckeresztúr, Hősök tere 20. sz.
4.7. Tordas Község Önkormányzata
Székhelye: 2463 Tordas, Szabadság u. 87. sz.
4.8. Vál Község Önkormányzata
Székhelye: 2473 Vál, Vajda J. u. 2.
4.9. A Társuláshoz tartozó települések lakosságszámát a Megállapodás 1. függeléke, a Társulás tagjait képviselőket a Megállapodás 2. függeléke tartalmazza.
5. A Társulás működési területe: a 4. pontban szereplő települési önkormányzatok közigazgatási területe.
6. A Társulás bélyegzője: Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás felirattal ellátott körbélyegző, középen Magyarország címerével.
7. A Társulás képviselete: a képviseletet a Társulás elnöke, akadályoztatása esetén az alelnöke, mindkettőjük akadályoztatása esetén a korelnök látja el.
8. A Társulás jogállása: A Társulás önálló jogi személy.
8.1. Gazdálkodására a költségvetési szervek működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
8.2. A Társulás önálló bankszámlával – fizetési számlával – rendelkezik.
8.3. A Társulás, és az általa fenntartott helyi önkormányzati költségvetési szervek (a továbbiakban: Intézmény(ek)) költségvetését a Társulási Tanács önállóan, költségvetési határozatban állapítja meg. A társult önkormányzatok (a továbbiakban: Önkormányzatok) a Társulás fenntartásához évenként szükséges hozzájárulás összegét a IX/1. pontban rögzítettek szerint és esedékességgel utalják át.
8.4. A Társulási Tanács munkaszervezeti feladatait a székhely szerinti polgármesteri hivatal, a Martonvásári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) látja el.
8.5. A Társulási Tanács a munkaszervezeti feladatokat ellátó Hivatal útján gondoskodik a Társulás költségvetésének végrehajtásával kapcsolatos feladatokról, melynek keretében ellátja – külön munkamegosztási megállapodás alapján – az Intézmény(ek) pénzügyi-gazdálkodási feladatait is.
8.6. A Társulás csak olyan vállalkozásban vehet részt, amelyben felelőssége nem haladja meg vagyoni hozzájárulásának mértékét.
9. A Társulás az Mötv. 88. § - 95. §-aiban foglalt szabályok szerint működik.
II. A TÁRSULÁS ÁLTAL ELLÁTOTT FELADAT- ÉS HATÁSKÖRÖK
1. Az Önkormányzatok az alábbi 2-7. pontban nevesített önkormányzati feladatok közös megvalósításában állapodnak meg, s ezen feladat és hatásköreik gyakorlását átruházzák a Társulásra.
2. Az egészségügyi alapellátás körében a háziorvosi, házi gyermekorvosi ügyeleti ellátás, mint „Központi Háziorvosi Ügyelet” az Önkormányzatok közigazgatási területére kiterjedően:
2.1. Az ügyelet székhelye és ellátási helye: 2451 Ercsi, Esze Tamás utca 14.
Az ügyelet további ellátási helye: Martonvásári kistérség központjától legfeljebb 15 km-es távolságban biztosított ellátás (a sürgős, szükség esetén felmerülő gyermekellátás biztosításával)
2.2. Ügyeleti idő (a székhelyen és ellátási helyeken):
- munkanapokon 16 órától másnap reggel 8 óráig;
- hétvégén pénteken 16 órától hétfő reggel 8 óráig;
- munkaszüneti és ünnepnapokon 24 órás.
2.3. A Társulás tagjai megállapodnak abban, hogy a Központi Háziorvosi Ügyelet ellátására a közbeszerzésekről szóló mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezéseiben foglaltak figyelembe vételével történő egészségügyi vállalkozási, avagy ellátási szerződés útján történő megvalósítására vonatkozó döntés meghozatalára a Társulási Tanácsot hatalmazzák fel.
2.4. Az egészségügyi alapellátás körében a Központi Háziorvosi Ügyelet ellátásának 2.3. pont szerinti egészségügyi vállalkozási, avagy ellátási szerződés útján történő megvalósítását igénybe vevő tagok a Társulás tagjai közül:
- Baracska Község Önkormányzata,
- Ercsi Város Önkormányzata,
- Gyúró Község Önkormányzata,
- Kajászó Község Önkormányzata,
- Martonvásár Város Önkormányzata,
- Ráckeresztúr Község Önkormányzata,
- Tordas Község Önkormányzata
3. Szociális alapellátás feladatkörben:
3.1. Családsegítés - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község, Vál Község Önkormányzata;
3.2. Házi segítségnyújtás - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község, Vál Község Önkormányzata;
3.3. Közösségi szolgáltatások (kivéve: szenvedélybetegek alacsonyküszöbű ellátása) - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata;
3.4. Támogató szolgáltatás - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata;
3.5. Idősek nappali ellátása - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata;
3.6. Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás - Baracska Község Önkormányzata;
3.7. Családi napközi ellátás - Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község Önkormányzata
közigazgatási területére kiterjedően, Intézmény fenntartása útján.
3.8. Szociális étkeztetés
4.[1]
5. Gyermekjóléti szolgáltatás: ezt az önkormányzati feladatot a Társulás Baracska Község, Gyúró Község, Kajászó Község, Martonvásár Város, Ráckeresztúr Község, Tordas Község, Vál Község Önkormányzata közigazgatási területére kiterjedően Intézmény fenntartása útján látja el.
6. A köznevelési feladatok körében a Társulás keretében történik:
Óvodai nevelés a Társulás által fenntartott Intézmény útján:
- Baracska Község Önkormányzata,
- Gyúró Község Önkormányzata,
- Tordas Község Önkormányzata
közigazgatási területére kiterjedően.
7. Belső ellenőrzési feladatok: a Társulás a Társulásra, az Önkormányzatokra és az általuk fenntartott költségvetési szervekre kiterjedően a Társulási Tanács döntésétől függően:
- belső ellenőr(ök) foglalkoztatásával,
- vagy polgári jogi szerződéssel, külső erőforrás bevonása útján
látja el.
7.1. A társulás belső ellenőre a belső ellenőrzés keretében ellenőrzést végez:
- a társulásnál, illetve az irányítása alá tartozó bármely költségvetési szervnél,
- az alábbi társult önkormányzatoknál és az irányításuk alá tartozó bármely költségvetési szervnél:
- Baracska Község Önkormányzata,
- Gyúró Község Önkormányzata,
- Kajászó Község Önkormányzata
- Martonvásár Város Önkormányzata,
- Ráckeresztúr Község Önkormányzata,
- Tordas Község Önkormányzata,
- Vál Község Önkormányzata.
- a saját vagy az irányítása, felügyelete alá tartozó költségvetési szerv használatába, vagyonkezelésébe adott nemzeti vagyonnal való gazdálkodás tekintetében,
- az irányító szerv által nyújtott költségvetési támogatások felhasználásával kapcsolatosan a kedvezményezetteknél és a lebonyolító szerveknél, és
- az irányítása alá tartozó bármely, a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII. törvény 1. § a) pontjában meghatározott köztulajdonban álló gazdasági társaságnál.
7.2. A belső ellenőr által teljesítendő szolgáltatásokat a társulás adott évi belső ellenőrzési terve tartalmazza, mely tartalmazza a képviselő-testületek által előzetesen jóváhagyott egyes önkormányzatokra vonatkozó éves belső ellenőrzési tervet, továbbá a társulásnál, illetve az irányítása alá tartozó költségvetési szerveknél végzendő belső ellenőrzési feladatokat is. Az önkormányzati szintű éves ellenőrzési tervet a belső ellenőr állítja össze előzetes kockázatelemzés és a vezetőkkel való egyeztetést követően.
7.3. Az elkészült ellenőrzési jelentéseket az ellenőrzött szervezeteknek, és az önkormányzatnak kell megküldeni egyeztetés, észrevételezés céljából. A leegyeztetett, elfogadott ellenőrzési jelentéseket 1 példányban a társulás székhely önkormányzata jegyzőjének, 1 példányban az ellenőrzöttnek kell megküldeni. Az éves ellenőrzési jelentést önkormányzatonként, illetve társulásra külön- külön köteles elkészíteni a belső ellenőr, melyet tárgyévet követő év február 15-ig megküld valamennyi jegyző részére, hogy azt a polgármester a zárszámadással együtt a képviselő-testület elé terjeszthesse.
7.4. A belső ellenőrzési feladatellátás forrása: központi támogatás, feladatellátási pénzügyi hozzájárulás. A belső ellenőrzési feladatok központi, külső forrásokból nem fedezett működési, fenntartási kiadásait az Önkormányzatok pénzügyi hozzájárulás címén lakosságszám arányosan közösen biztosítják.
8. Településfejlesztés – területfejlesztés körében a Társulás alábbi tagjai az őket együttesen érintő fejlesztések, beruházások tárgyát érintő együttműködésben állapodnak meg:
- Baracska Község Önkormányzata,
- Ercsi Város Önkormányzata,
- Gyúró Község Önkormányzata,
- Kajászó Község Önkormányzata,
- Martonvásár Város Önkormányzata,
- Ráckeresztúr Község Önkormányzata,
- Tordas Község Önkormányzata,
- Vál Község Önkormányzata.
9.[2] Hozzájárulás köznevelési intézmény működtetéséhez:
9.1. A Fejér Megyei Pedagógia Szakszolgálat Martonvásári Tagintézményének fenntartója, a Martonvásári Járásra kiterjedő ellátási körzettel, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ. Az Intézmény elhelyezésére szolgáló ingatlan tulajdonosa és az Intézmény a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 74. § (4) bekezdés szerinti működtetője Martonvásár Város Önkormányzata.
9.2. A Társulás hozzájárul a 9.1. alpont szerinti Intézmény - Martonvásár Város Önkormányzata által vállalt, Nkt. 74. § (4) bekezdése szerinti - működtetési költségeihez.
9.3. A hozzájárulás megfizetésével érintett tagönkormányzatok:
- Baracska Község Önkormányzata,
- Ercsi Város Önkormányzata,
- Gyúró Község Önkormányzata,
- Kajászó Község Önkormányzata,
- Martonvásár Város Önkormányzata,
- Ráckeresztúr Község Önkormányzata,
- Tordas Község Önkormányzata,
- Vál Község Önkormányzata.
III. A TÁRSULÁS DÖNTÉSHOZÓ SZERVE ÉS A TAGJAIT MEGILLETŐ SZAVAZATARÁNYOK
1. A Társulás legfőbb döntéshozó szerve: a Társulási Tanács.
2. Az Önkormányzatok képviselő-testületei megállapodnak abban, hogy a képviselő-testületek a Társulási Tanácsba az önkormányzatok mindenkori polgármesterét delegálják.
A polgármester akadályoztatása esetére, annak időtartamára a delegált személy – külön meghatalmazás nélkül – az őt helyettesítő alpolgármester, vagy az adott település képviselő-testületének – külön meghatalmazással rendelkező – tagja.
A helyettesként eljáró alpolgármester vagy képviselő-testületi tag jogai és kötelességei azonosak a polgármester jogaival és kötelességeivel. A Tanács ülésén a szavazati jog gyakorlásához a résztvevő helyettesnek eseti meghatalmazással kell rendelkeznie.
3. A Társulási Tanács minden tagját egy szavazat illeti meg.
4. A Társulási Tanács, mint testület látja el mindazokat a feladatokat, gyakorolja mindazokat a hatásköröket, amelyeket az Mötv., az Intézmény(ek) alapítói, fenntartói, irányító szervi jogkörének gyakorlására vonatkozó mindenkor hatályos jogszabályi rendelkezések, illetve jelen Társulási Megállapodás meghatároz.
IV. A TÁRSULÁSI TANÁCS ÜLÉSEI, DÖNTÉSHOZATALA
1. A Társulási Tanács üléseit a Társulás székhelyén tartja.
- . A Társulási Tanács napirendjétől függően más helyen kihelyezett üléseket is tarthat.
- A Társulási Tanács ülésén a társuló önkormányzatok jegyzői tanácskozási joggal részt vehetnek.
2. A Társulási Tanács alakuló ülését a székhely település önkormányzatának polgármestere hívja össze.
3. A Társulási Tanács az alakuló ülésén mondja ki megalakulását.
A Társulási Tanács az alakuló ülésén megválasztja a Társulási Tanács elnökét, az alakuló, avagy az azt követő első ülésen elfogadja:
- a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatát,
- megválasztja az alelnököt,
- megválasztja a bizottságok tagjait.
4. A Társulási Tanács üléseit szükség szerint, de évente legalább hatszor, a Társulási Tanács által meghatározott időpontban tartja.
5. A Tanács ülését össze kell hívni a Társulási Tanács tagjai egynegyedének, a Társulás bizottságának, továbbá a Fejér Megyei Kormányhivatal vezetőjének az ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára, annak kézhezvételét követő 15 napon belül, az ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.
6. Az ülést a Tanács elnöke, akadályoztatása esetén az alelnök, mindkét tisztségviselő együttes akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze és vezeti.
7. A Társulási Tanács ülésének előkészítésére, az előterjesztések tartalmi és formai követelményeire vonatkozó szabályokat a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
8. A Társulási Tanács ülése nyilvános.
9. A Társulási Tanács:
9.1. zárt ülést tart összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén;
9.2. zárt ülést tart az érintett kérésére választás, kinevezés, felmentés, vezetői kinevezés/megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor;
9.3. zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás a Társulás vagy más érintett üzleti érdekét sértené.
10. A zárt ülésen a Társulási Tanács tagjai, a munkaszervezeti feladatokat ellátó polgármesteri hivatalt vezető jegyző, továbbá az Mötv. 46. § (3) bekezdésében meghatározott más személyek vehetnek részt.
11. A Társulási Tanács akkor határozatképes, ha az ülésen a Társulási Tanács tagjainak több mint fele jelen van és a jelen lévő tagok által képviselt települések lakosságszáma meghaladja a Társulást alkotó települések lakosságszámának egyharmadát. A határozatképességet folyamatosan figyelemmel kell kísérni.
12. A Társulási Tanács döntései meghozatalához, a javaslat elfogadásához – a 13. pontban foglaltak kivételével – legalább annyi tag „igen” szavazata szükséges, amely meghaladja a jelen lévő tagok szavazatainak felét, és az általuk képviselt települések lakosságszámának egyharmadát, melynek hiányában a Társulási Tanács a javaslatot elutasította.
13. A minősített többséget igénylő javaslat elfogadásához legalább annyi tag „igen” szavazata szükséges, amely meghaladja a társulásban részt vevő tagok szavazatának felét és az általuk képviselt települések lakosságszámának a felét. Ennek hiányában a Társulási Tanács a javaslatot elutasította.
14. Minősített többség szükséges:
14.1. a 9.3. pont szerinti zárt ülés elrendeléséhez;
14.2. a Társulás hatáskörébe utalt választás, kinevezés, felmentés, vezetői kinevezés/megbízás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása ügyében hozott döntésekhez;
14.3. a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata elfogadásához, továbbá az Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott további ügyekben;
14.4. a Társuláshoz való csatlakozás kérdésében.
15. A Társulási Tanács döntését az ülésen határozat formájában nyílt szavazással hozza meg.
15.1. A Társulási Tanács név szerinti szavazást tart:
- a Társulási Tanács tagjai legalább egynegyedének indítványára,
- továbbá a Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott ügyekben.
Ugyanazon ügyben, egy alkalommal lehet név szerinti szavazást javasolni és tartani. Nincs helye név szerinti szavazásnak:
- bizottság létszáma és összetétele,
- ügyrendi javaslat
kérdéseiben.
15.2. A Társulási Tanács titkos szavazást tarthat a IV/9. pontban meghatározott ügyekben.
15.3. A nyílt szavazás, a név szerinti és a titkos szavazás módjának meghatározásáról a Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezik.
15.4. A Társulási Tanács ülésének vezetője állapítja meg a szavazás eredményét. Amennyiben a szavazás eredménye tekintetében kétség merül fel, úgy a Társulási Tanács bármely tagja kérésére a szavazást egy alkalommal meg lehet ismételni.
16. A Társulási Tanács kizárólagos hatáskörébe tartozik:
16.1. A Társulás elnöke és alelnöke megválasztása, tiszteletdíja megállapítása.
16.2. A Társulás szervei tagjainak megválasztása.
16.3. A Társulási Megállapodás módosításának kezdeményezése.
16.4. Az éves költségvetés, valamint a zárszámadás elfogadása, módosítása, ennek keretében a tagi hozzájárulás évenkénti összegének megállapítása, a Társulás tagjával szembeni inkasszó benyújtásáról szóló döntés.
16.5. A Társulás elnöke beszámolójának megtárgyalása, továbbá a Társulás tevékenységéről szóló éves beszámoló megtárgyalása és elfogadása.
16.6. A közös fejlesztésekről, beruházásokról való döntés, az intézményi fejlesztésekről, felújításokról történő döntés.
16.7. A közös feladatellátást szolgáló megállapodások megkötése, intézmény irányító szervi jogának átadás-átvételéről döntés.
16.8. A Társulás vagyonáról való rendelkezés.
16.9. A Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatának, éves munkatervének elfogadása, módosítása.
16.10. A Társulás más társulással való együttműködésének, avagy annak megszüntetésének elhatározása, együttműködési megállapodás megkötése.
16.11. Pályázatok benyújtásáról való döntés.
16.12. Hitelfelvételről, szabad pénzeszközök felhasználásáról szóló döntés.
16.13. A Társulásból kilépő taggal való pénzügyi elszámolás rendezése.
16.14. A Társuláshoz, önkormányzati közös feladatellátáshoz történő csatlakozás elfogadása.
16.15. A tag kizárásáról szóló döntés.
16.16. Társulási Tanács által fenntartott Intézmények magasabb vezetői jutalmának megállapítása.
16.17. A Társulás által fenntartott Intézmény(ek), gazdálkodó szervezet tekintetében – a pénzügyi és az ágazati jogszabályokban meghatározott – alapítói, irányító szervi jogkörben hozandó döntés.
16.18. A közös feladatellátást szolgáló ellátási szerződés, egyéb polgári jogi szerződés megkötése, munkamegosztási megállapodás(ok) jóváhagyása.
17. A Társulási Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a Társulási Tanács elnöke a munkaszervezeti feladatokat ellátó Hivatalt vezető jegyző és a tagok sorából választott egy jegyzőkönyv-hitelesítő ír alá. A jegyzőkönyv elkészítéséről és a felterjesztéséről a Hivatalt vezető jegyző gondoskodik.
17.1. A jegyzőkönyv tartalmára vonatkozóan az Mötv. 52. § (1) bekezdésében foglaltak az irányadóak.
17.2. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
17.3. A Társulási Tanács üléséről készült jegyzőkönyv(ek)et az ülést követő 15 napon belül meg kell küldeni a Fejér Megyei Kormányhivatalnak.
18. Az önkormányzatok képviselő-testületei a Társulást az Mötv. 41. § (4) bekezdése alapján átruházott hatáskör gyakorlása körében az alábbi döntési jogkörök gyakorlására jogosítják fel az Önkormányzatok által alapított és a Társulás részére fenntartói jogkörbe átadott, továbbá a Társulás által alapított Intézmény(ek) tekintetében:
18.1. Intézményvezető, gazdálkodó szervezet vezetőjének megbízása, annak visszavonása, összeférhetetlenség megállapítása.
18.2. Az intézmény irányító szervi jogkörök gyakorlása az önkormányzati feladatellátásra vonatkozó jogszabályi rendelkezések által megállapított körben.
18.3. A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Sztv.), és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló
1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) mindenkori hatályos rendelkezéseiben foglalt, a fenntartói, irányítói jogkörbe tartozó ügyekben való döntés.
19. A Társulás keretében az általa fenntartott Intézmény tevékenységi körébe tartozó szociális alapellátások intézményi térítési díjainak, továbbá a gyermekvédelmi személyes gondoskodást nyújtó ellátások, azok igénybevétele és a fizetendő térítési díjaknak önkormányzati rendeletben történő szabályozására, s annak mindenkori jogszabályi rendelkezéseknek megfelelő felülvizsgálatára – a Társulási Tanács javaslatának figyelembe vételével – Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete jogosult.
19.1. A térítési díjak megállapítására, annak módosítására vonatkozó önkormányzati rendelet tervezetet a Hivatal Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testülete napirendet tárgyaló ülését megelőző 30 nappal korábban az érintett önkormányzatok polgármesterei részére megküldi.
19.2. Az Önkormányzatok Képviselő-testületei soron következő ülésükön, de legkésőbb 20 napon belül a rendelet-tervezetben foglaltakról véleményt nyilvánítanak, melyet a Hivatalt vezető jegyző részére írásban megküldenek. Amennyiben az érintett Önkormányzat(ok) Képviselőtestülete(i) ezen határidőn belül a véleményt nem alakítja(ják) ki, úgy a határidő lejártát követően annak hiányában Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testülete által az önkormányzati rendelet megalkotható.
19.3. Amennyiben az Önkormányzat(ok) Képviselő-testülete(i) a tervezetben foglaltakkal nem ért(enek) egyet, úgy indokolással ellátott álláspontját(jukat) a rendelet megalkotását megelőzően a jegyzőnek a Társulási Tanács ülésén kell ismertetnie.
19.4. Amennyiben az egyetértését meg nem adó Önkormányzat Képviselő-testülete indokolásában foglaltak megalapozottak, úgy a Társulási Tanács ülésén egyeztetett újabb javaslat szerinti 19.2. pontban foglalt eljárást ismételten le kell folytatni.
19.5. Ha az érintett Önkormányzat Képviselő-testülete indokait nem fogalmazza meg, avagy azt nem ismerteti, illetőleg a benne foglaltak megalapozatlanok, úgy a Társulási Tanács ezen utóbbi tényt megállapító döntését követően az eredeti javaslat szerinti tartalmú önkormányzati rendelet a székhely Önkormányzat Képviselő-testülete által megalkotható.
20. A Társulási Tanács működésének további részletes szabályait a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
V. A TÁRSULÁSI TANÁCS TISZTSÉGVISELŐI, A TÁRSULÁSI TANÁCS BIZOTTSÁGAI, A TÁRSULÁS MUNKASZERVEZETE
1. A Társulás elnöke:
- A Társulás elnökét a Társulási Tanács az alakuló ülésén tagjai sorából, az önkormányzati választási ciklus idejére titkos szavazással választja meg.
1.2. Az elnök személyére a Tanács bármely tagja javaslatot tehet. A Társulás elnökének megválasztásához minősített többség szükséges.
1.3. A Társulási Tanács elnöke képviseli a Társulást, valamint ellátja a Társulás működésével kapcsolatos kiadmányozási, kötelezettségvállalási és utalványozási feladatokat. Távolléte, vagy akadályoztatása esetén a Társulás képviseletét az alelnök, együttes akadályoztatás esetén a korelnök látja el.
1.4. Az elnök részletes feladatát és hatáskörét, továbbá tiszteletdíját a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg.
2. A Társulás alelnöke:
2.1. A Társulási Tanács az önkormányzati választási ciklus időtartamára a saját tagjai sorából, titkos szavazással alelnököt választ.
2.2. Az alelnök személyére a Tanács elnöke tesz javaslatot. A Társulási Tanács alelnökének megválasztásához minősített többség szükséges.
3. A Társulás Pénzügyi Bizottsága:
3.1. A Társulási Tanács a Társulás tevékenységének és gazdálkodásának ellenőrzésére háromtagú Pénzügyi Bizottságot hoz létre.
3.2. A bizottság elnökét és további egy tagját a Tanács tagjai sorából kell megválasztani.
3.3. A Pénzügyi Bizottság feladatai:
3.3.1. Véleményezi a Társulás éves költségvetési javaslatát, és a végrehajtásáról szóló féléves, háromnegyed-éves, éves beszámoló tervezeteit.
3.3.2. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.
3.3.3. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályok megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését.
3.4. A Pénzügyi Bizottság megállapításait haladéktalanul megküldi a Társulási Tanácsnak.
Ha a Társulási Tanács a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, úgy a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldheti a Társulás gazdálkodásának ellenőrzésére jogosult Állami Számvevőszéknek.
3.5. A Pénzügyi Bizottság feladatait és részletes működési szabályait a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatában határozza meg. A bizottság működésének szabályaira az Mötv. bizottságokra vonatkozó szabályait kell megfelelően alkalmazni.
4. Köznevelési Bizottság:
4.1. A Társulási Tanács a köznevelési feladatokkal összefüggő döntései előkészítésére háromtagú Köznevelési Bizottságot hoz létre. A Köznevelési Bizottság elnökét és további egy tagját a Társulási Tanács a tagjai sorából választja meg.
4.2. A Köznevelési Bizottság feladatait és részletes működési szabályait a Társulás a Szervezeti és Működési Szabályzatában határozza meg. A bizottság működésének szabályaira az Mötv. bizottságokra vonatkozó szabályait kell megfelelően alkalmazni.
5. A Társulás munkaszervezete:
5.1. A Társulási Tanács döntéseinek előkészítését, döntései végrehajtásának szervezését a székhely település önkormányzatának polgármesteri hivatala: a Martonvásári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) látja el.
5.2. A Polgármesteri Hivatal, mint munkaszervezet feladata különösen:
5.2.1. A Társulási Tanács üléseinek, döntéseinek előkészítése, döntéseinek végrehajtása.
5.2.2. A Társulás bizottságai üléseinek előkészítése.
5.2.3. Adat és információ szolgáltatás az Önkormányzatok részére a Társulási Tanács és intézményei működéséről, feladatellátásáról.
5.2.4. A Társulás hatáskörébe tartozó munkaügyi feladatok ellátása.
5.2.5. A Társulási Tanács költségvetésének végrehajtásával, a költségvetési gazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása.
5.2.6. A költségvetési gazdálkodás körében különösen:
5.2.6.1. A Társulás és költségvetési szervei költségvetése tervezésének, a zárszámadás tervezetének előkészítése, pénzügyi-számviteli, gazdálkodási feladatainak ellátása. Információszolgáltatás, a pénzforgalmi jelentések elkészítése.
5.2.6.2. A Társulás által benyújtott pályázatokkal kapcsolatos elszámolási feladatok elvégzése a Közreműködő Szervezet, a Magyar Államkincstár, a kedvezményezett önkormányzatok, valamint egyéb szervek felé.
5.2.6.3. A Társulás által fenntartott Intézmény(ek) működésével kapcsolatos éves elszámolások (különösen: az állami alap és kiegészítő hozzájárulások, az önkormányzati hozzájárulások, valamint létszám-elszámolások) elkészítése és dokumentált egyeztetése az érintett önkormányzatokkal az éves beszámoló (zárszámadás) elfogadását megelőzően.
5.2.6.4. A Társulási Tanács egyedi határozatában foglalt feladatok végrehajtása, illetve pénzforgalmi elszámolásának elkészítése.
5.3. A Hivatal – a Társulás működésével kapcsolatos feladatokat ellátó – köztisztviselői felett a munkáltatói jogokat a székhely szerinti jegyző gyakorolja. A jegyző munkáltatói jogkörében kijelöli azon köztisztviselő(ke)t, aki(k) a Társulási Tanács tagjaival a munkaszervezeti feladatok tekintetében kapcsolattartásra jogosult(ak) és köteles(ek), melyről – s annak változásairól – a Tanács tagjait tájékoztatja.
5.4. A Társulás munkaszervezeti feladatainak ellátására vonatkozó további szabályokat a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatában kell meghatározni.
VI. A közös fenntartású intézmények
1. Szent László Völgye Segítő Szolgálat
1.1. Az Intézmény feladatai ellátását, alaptevékenységét az Sztv. és a Gytv. alapján végzi.
1.2. Az Intézmény szakmailag önálló, amely egyszemélyi felelős vezetéssel látja el feladatait.
1.3. Székhelye: 2462 Martonvásár, Szent László út 24.
2. Szent László Völgye – Bóbita Óvoda:
2.1. Az Intézmény szakmailag önálló, amely egyszemélyi felelős vezetéssel látja el feladatát.
2.2. Az Intézmény a feladatai ellátását, alaptevékenységét a mindenkor hatályos köznevelésről szóló jogszabályi rendelkezésekben meghatározottak szerint végzi.
2.3. Székhelye: 2471 Baracska, Kossuth u. 32.
Telephelyei: Szent László Völgye - Bóbita Óvoda Mesevár Tagóvodája, 2463 Tordas, Szabadság út 134.
Szent László Völgye - Bóbita Óvoda Gézengúz Tagóvodája, 2464 Gyúró, Thököly u. 31.
Szent László Völgye - Bóbita Óvoda Szent László Regionális Tagóvodája, 2462 Martonvásár, Váci M. u. 2/A
VII. A TÁRSULÁS VAGYONA
1. A Társulás saját vagyonnal rendelkezik, melyet a Társulás éves költségvetéséről szóló határozat mellékletében kell rögzíteni.
2. A Társulás vagyona törzsvagyon vagy üzleti vagyon lehet. A Társulás vagyonát gyarapítja és a vagyon további részét képezi a Társulás döntéseivel szerzett vagy a Társulás tevékenysége révén keletkezett vagyon.
3. A Társulás működése során a költségvetése terhére – az Intézmény(ek) finanszírozására rendelkezésre álló előirányzatokból – vásárolt, vagy egyéb jogcímen szerzett vagyon (ingatlan, tárgyi eszköz, egyéb ingóság, stb.) a Társulás tulajdonába kerül.
3.1. A Társulás általi közös feladatellátás megszűnése esetén ezen vagyontárgyak megosztása a Társulás által fenntartott Intézmény(ek) működési területéhez tartozó önkormányzatok általi vásárláskor viselt költségek arányában történik, amennyiben a Társulás által benyújtott pályázat útján a működési területhez tartozó önkormányzatok biztosították a „saját” erőt.
3.2. A 3.1. pont szerinti esetben a telephely, területi iroda, ellátottak számára nyitva álló helyiség fekvése szerint érintett önkormányzat váltja meg – a megszűnés időpontjában fennálló forgalmi értéken – a többi önkormányzatot megillető tulajdoni hányadot.
3.3. Amennyiben az Intézmény(ek) székhelye szerinti ingatlanba, avagy telephelyeire pályázatok benyújtása útján történik az ingatlanokat érintően az ingóbeszerzés, úgy az ily módon beszerzett ingóságok tulajdonjoga a „saját erőt” biztosító önkormányzatot illeti meg.
4. A Társulás megszűnése esetén a meglévő vagyon és annak szaporulata a Társulás tagjait a 3.1.-3.3. pont szerinti vagyoni hozzájárulásuk – amennyiben az nem állapítható meg, úgy a települések lakosságszáma – arányában illeti meg.
5. A vagyon megosztása során az önkormányzatok az alábbi elvek figyelembevételével járnak el:
5.1. a használatba adott ingatlanokat, s a meglévő ingóságok birtokát vissza kell bocsátani,
5.2. a meglévő, tulajdonba adott ingóságokat természetben kell kiadni,
5.3. a tulajdonba adott ingatlanok esetében az ingatlan tulajdonjoga az eredeti tulajdonost illeti meg.
6. A Társulásból a tag általi kiválás esetén a taggal a 3.-5. pont eljárási rendje szerint el kell számolni azon megkötésekkel, hogy a Társulás tagja a vagyon kiadására csak az esetben tarthat igényt, ha az nem veszélyezteti a Társulás feladatának ellátását. Ebben az esetben a Társulás volt tagját a Társulással kötött szerződés alapján használati díj illeti meg, amennyiben a tartozását a Társulás felé maradéktalanul rendezte. A vagyon kiadását legfeljebb öt évre lehet elhalasztani.
7. A Társulás tagjának vagyoni igénye kizárólag a tagsági jogviszonya időtartama alatt a vagyoni hozzájárulá