19/2014. (2. 27.) határozata a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás 2014. évi költségvetésének elfogadásáról

Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa

19/2014. (II. 27.) h a t á r o z a t a

a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás  2014. évi költségvetésének

elfogadásáról

 

A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa (továbbiakban: Tanács) az államháztartásról szóló 2012. évi CXCV. törvény 23-26. §-ai alapján, a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás (továbbiakban: Társulás) 2014. évi költségvetésének megállapítására a következő határozatot hozza:

 

A TÁRSULÁS KIADÁSAINAK ÉS BEVÉTELEINEK FÖSSZEGE, FINANSZÍROZÁSÁNAK MÓDJA

 

1. E határozat hatálya a Tanácsra, bizottságaira, Martonvásár Város Polgármesteri Hivatalára (továbbiakban: Hivatal) és a Társulás költségvetési szerveire terjed ki, továbbá mindazon magánszemélyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, amelyek a Társulás költségvetésében szereplő előirányzatokból részesülnek.

 

2. A Társulás 2014. évi bevételeit 301.192 E Ft főösszeggel az 1. melléklet szerint állapítja meg.

3.a  A Társulás 2014. évi kiadásait 301.192 E Ft főösszeggel a 1. melléklet szerint állapítja meg.

b.         A kiadási előirányzatok 2014. évi intézményenkénti részletezését a 3-4. mellékletek tartalmazzák.

c.         A 2014. évi előirányzat felhasználás ütemtervét a 8.. melléklet  tartalmazza.

d.         A Tanács által átadott, illetve a tagönkormányzatoktól átvett pénzeszközök átutalásának ütemezését a 7. melléklet tartalmazza.

 

  1. A Társulási feladatok ellátására jóváhagyott létszámkeret 69,5 fő, amelynek részletezését a 9. sz. melléklet tartalmazza.

 

5.a  A Társulás 2014. évi címek szerinti működési és felhalmozási kiadásait e határozat 1. melléklete  szerint állapítja meg.

   b.   A Társulás 2014. évi feladatok szerinti, Martonvásár Város Önkormányzatától átvett normatíváinak számítását és felosztását e határozat 5-6. melléklete szerint állapítja meg.

 

6.a.     A Társulás és az intézmények költségvetésének felhasználását, a kiadási és bevételi előirányzatok teljesítését e határozat 3/c. pontja, valamint a 8. melléklete szerinti előirányzat-felhasználási ütemterv figyelembevételével kell végrehajtani.

 b.     Az intézmények működési célú költségvetési támogatását érintő finanszírozása folyamán a jóváhagyott előirányzattól eseti és/vagy célfeladat miatti eltérést az Elnök külön intézkedése szerint, hatáskörében engedélyezhet, továbbá az előirányzat felhasználást ideiglenesen felfüggesztheti, az előirányzatokat zárolhatja, mely intézkedésről az intézmények vezetőit a döntést követően, a Tanácsot pedig a 11. pont szerinti időszakokban tájékoztatja.

 c.      A Társulás pénzeszközeit kezelő Hivatal, a Társulás és irányítása alatt álló intézmények költségvetését érintő pénzforgalmát a Társulás és intézményei fizetési számláján bonyolítja.

d.      Az intézményi feladatok finanszírozása az 1-2. pontok szerint biztosított források és a tényleges feladatok arányában, a pénzügyi és költségvetési szabályok előírásainak megfelelően benyújtott utalványhatározat alapján, az intézmények saját bevételeinek figyelembevételével történik.

 

A TÁRSULÁS KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATAINAK MEGÁLLAPÍTÁSÁVAL, TELJESÍTÉSÉVEL, FELHASZNÁLÁSÁVAL

KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK

 

7.a. A Tanács felhatalmazza az Elnököt az évközi központi és céljellegű (pót-), továbbá a társulási megállapodásban rögzített feladatok teljesítésére biztosított előirányzatok felhasználásának – költségvetési szervek és költségvetési feladatok közötti – saját hatáskörben történő engedélyezésére.

  1. Az Elnök hatáskörében engedélyezett (pót-) előirányzatok megállapításáról az intézmények vezetőit a döntést követően, a Tanácsot pedig a 11. pont szerinti időszakokban tájékoztatja.
  2. A Társulás 2014. évben hitel, illetve kölcsön kötelezettségvállalást nem tervez.

d.    A Társulás és intézményei gazdálkodása tekintetében a felhatalmazott személyek által gyakorolt kötelezettségvállalás, utalványozás előtt meg kell győződni arról, hogy a jóváhagyott bevételi és kiadási költségvetés (költségvetési keret, előirányzat) időarányosan (likviditásában is) fel nem használt és le nem kötött (törvényesen szabad) része biztosítja-e a fedezetet.

e. Az intézmény részére jóváhagyott előirányzatok felett rendelkező költségvetési szerv vezetője jogkörében eljárva:

e.a a feladatváltozás miatti megüresedett álláshelyeket nem töltheti be, a kapcsolódóan jelentkező megtakarításokat még átmenetileg sem használhatja fel;

e.b az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodnia, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen;

 e.c a költségvetési szerv szakmai alapfeladata keretében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szerződést külső személlyel, szervezettel csak abban az esetben köthet, ha az adott feladat ellátására nem alkalmaz közalkalmazotti jogviszony keretében munkavállalót.

 

8.  A Társulás felújítási és beruházási cél/feladat előirányzatainak felhasználására – a felhalmozási bevételek teljesülésének arányában – e határozat és a feladatokhoz kapcsolódó Tanácsi határozatok figyelembevételével az Elnök hatáskörében intézkedik, a 11. pontban meghatározott tájékoztatási kötelezettséggel.

 

9.  E határozat 1-4. mellékletiben kimutatott bevételi előírások és kiadási lehetőségek előirányzatainak teljesítése a jogszabályok és a Tanács határozatai alapján történik.

 

10. A költségvetés részletes kiadási és bevételi előirányzatait a Társulás és az intézmények elemi költségvetésében kell rögzíteni a 3-4. melléklet szerint

 

A KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATOK

MÓDOSÍTÁSA

 

    11. a.      A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa a Társulás 2014. évi költségvetéséről szóló határozatát legalább az időszaki (féléves, háromnegyed éves) költségvetési beszámolók tárgyalásának időpontjában, de legkésőbb december 31-ei hatállyal az éves beszámoló elkészítésének határidejéig módosítja.

b.       Az intézmények vezetői – a 11. c. pontban foglaltak szerinti többletbevételből – saját előirányzat-módosítási hatáskörben, a Hivatal egyidejű tájékoztatása mellett, bevételi és kiadási előirányzataik főösszegét, a kiemelt előirányzatokat és a megfelelő részelőirányzatok megemelését kezdeményezhetik.

c.      Az intézmények vezetői, az 11. a. pont szerinti időszakban a 11. b. pontban biztosított hatáskörükben, a jóváhagyott bevételi előirányzatán felüli, jóváírt és ténylegesen befolyó többletbevételeit, elsősorban az alaptevékenységgel összefüggő kiadásokra használhatják fel.

A céljellegű (pályázati feltételként meghatározott, vagy szerződésben foglalt átadott pénzeszközök kapcsán felmerülő) többletbevételeket – a bevétel megszerzése, felhasználása során felmerülő költségek többletbevétel terhére történő elszámolása mellett – a kitűzött célfeladatra használhatják fel.

  1. Az intézmények ellátási, térítési díjbevételeit támogatásértékű bevételként kell figyelembe venni, azok előirányzatai intézményi hatáskörben nem módosíthatóak

 

12. a.  E határozat 9 mellékletet tartalmaz.

   b.  E határozat 2014. január 1-jén lép hatályba.

Határidő: 2014. január 1-jétől

Felelős: elnök

 

/ckeditor/kcfinder/upload/files/2et_1melleklet_Szent%20L%C3%A1szl%C3%B3%20V%C3%B6lgye%20TKT%202014.%C3%A9vi%20kv.xlsx