57/C/2013. (12. 5.) határozata a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata módosításáról

Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás

57/C/2013. (XII. 5.) határozata

a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata módosításáról

 

  1. A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa a Szervezeti és Működési Szabályzatát (a továbbiakban: SZMSZ) 2014. január 1-jétől az alábbiak szerint módosítja.

 

  1. Az SZMSZ bevezető rendelkezése helyébe a következő rendelkezés lép:

„A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. §-ában, valamint 95. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályait a Társulási Tanács az alábbiak szerint állapítja meg.”

 

  1. Az SZMSZ I. fejezete helyébe a következő fejezet lép:

„I.

 

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

 

  1. A Társulás adatai, működésének alapinformációi

 

  1. A többcélú kistérségi társulás megnevezése: Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás (a továbbiakban: Társulás)
  2. A Társulás székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13., társszékhely: 2451 Ercsi, Fő u. 20.
  3. A Társulás működési területe kiterjed a következő tag-önkormányzatok közigazgatási területére: Baracska Község Önkormányzata, Ercsi Város Önkormányzata, Gyúró Község Önkormányzata, Kajászó Község Önkormányzata, Martonvásár Város Önkormányzata, Ráckeresztúr Község Önkormányzata, Tordas Község Önkormányzata, Vál Község Önkormányzata
  4. A Társulás bélyegzője: Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás felirattal ellátott körbélyegző, középen a Magyarország címerével.
  5. A Társulás önálló jogi személy. Gazdálkodására a költségvetési szervek működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
  6. A Társulás képviseletét a Társulás elnöke, akadályoztatása esetén alelnöke, mindkettőjük akadályoztatása esetén a korelnök látja el.
  7. Jelen szabályzat nem tartalmazza, a Társulás önálló intézményei (Szent László Völgye Segítő Szolgált,Szent László Völgye – Bóbita Óvoda) szervezetére és működésére vonatkozó szabályokat, melyeket a Társulás által elfogadott intézményi SzMSz-ek tartalmaznak.
  8. Nem tartalmazza továbbá, a Társulás munkaszervezeti feladatait ellátó Martonvásári Polgármesteri Hivatal szervezetére és működésére, valamint gazdálkodására vonatkozó szabályokat, melyek a Hivatal SzMSz-e, illetve belső szabályzatai tartalmaznak.”

 

  1. Az SZMSZ II. fejezet helyébe a következő fejezet lép:

„II.

 

A TÁRSULÁS ÉS A TÁRSULÁSI TANÁCS MŰKÖDÉSE

 

2. Társulási Tanács

 

  1. A Társulás legfőbb döntéshozó szerve a tag-önkormányzatok polgármestereiből álló Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa (továbbiakban: Társulási Tanács).
  2. A Társulási Tanács tagjai a Társulás tag-önkormányzatainak polgármesterei. A Társulási Tanács létszáma: 8 fő.
  3. A Társulási Tanács feladatai és hatáskörei a Társulás egyéb szerveire nem ruházhatók át.
  4. A Társulási Tanács üléseit székhelyének tanácskozó termében tartja. Amennyiben a tárgyalandó napirend, vagy egyéb körülmény indokolja, a Társulási Tanács ülése a székhelyén kívül máshol is összehívható.
  5. Társulási Tanács ülését a Társulási Tanács elnöke, akadályoztatása esetén a Társulási Tanács alelnöke, mindkettőjük akadályoztatása esetén korelnök hívja össze és vezeti.
  6. A Társulási Tanács minden tagját egy szavazat illeti meg.

 

 

3. Társulási ülések összehívása

 

  1. A Társulási Tanács ülését össze kell hívni
    1. szükség szerint, de évente legalább 6 alkalommal,
    2. Társulási Tanács tagjai egynegyedének, a Társulás bizottságának, továbbá a Fejér Megyei Kormányhivatal vezetőjének az ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára annak kézhezvételét követő 15 napon belül az ülés indokának, időpontjának, helyszínének és napirendjének meghatározásával.
  2. Amennyiben a Társulási Tanács elnöke a 3.1. b) pontban meghatározottak indítványára határidőn belül nem hívja össze a Társulási Tanács ülését, a Fejér Megyei Kormányhivatal vezetőjének eljárására kezdeményezhető.
  3. A Társulási Tanács ülésére meg kell hívni a Társulási Tanács tagjait.
  4. A Társulási Tanács ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:

a)   a települések jegyzőit,

d)   a tárgyalt téma szakértőit,

e)   a tárgyban érintett civil szervezetek vezetőit,

f)   az érintett intézmények vezetőit,

g) az érintett gazdasági társaság vezető tisztségviselőjét.

  1. A Társulási Tanács ülésére szóló meghívót és az előterjesztéseket a 3.3., valamint 3.4. pontban foglalt személyek részére elektronikus módon úgy kell megküldeni, hogy azokat az ülés időpontját megelőző 3 nappal megkapják, kivéve a 3.7., valamint 3.9. pontban meghatározott esetet.
  2. Ha a tanács határozatképtelen, az ülést 30 napon belül ismét össze kell hívni. A határozatképtelenség okából elmaradt ülés megváltozatott napirenddel is összehívható, de a jelen szabályzat rendelkezései akkor is betartandók.
  3. A Társulási Tanács ülése rendkívüli esetben, kivételesen rövid úton (telefon, telefax, sms stb.) is összehívható, a Társulási Tanács ülése előtt 24 órával.
  4. Rendkívüli ülés összehívását kezdeményezhetik a Társulás tagjai. Az erre vonatkozó indítványt – a javaslatot napirendi pont, valamint a rendkívüli ülés összehívásának indokaival – a társulás elnökének írásban kell előterjeszteni.
  5. A rendkívüli ülés időpontját az elnök az indítvány benyújtásától számított 5 napon belül köteles kitűzni. A meghívó ebben az esetben az ülés kezdete előtt 24 órával is kiküldhető, ehhez bármilyen értesítési mód igénybe vehető, de a sürgősség okát közölni kell.

 

4. A munkaterv

 

  1. A Társulási Tanács működésének alapja a munkaterv.
  2. A Társulási Tanács éves munkatervének tervezetét a Társulás elnöke terjeszti jóváhagyásra a Tanács elé.
  3. Az elnök a munkaterv elkészítésekor javaslatot kér
    1. a Társulási Tanács tagjaitól,

b) a társulás munkaszervezeti feladatait ellátó Martonvásári Polgármesteri Hivatal vezetőjétől.

  1. A munkaterv tartalmazza:
  1. az ülések tervezett időpontját,
  2. az ülések várható napirendjét,
  3. a napirendi pontok várható előterjesztőit.
  1. A munkatervi javaslat Tanácsi jóváhagyásra való előterjesztésekor tájékoztatást kell adni a munkatervbe fel nem vett javaslatokról is.
  2. A munkatervet a tárgyévet megelőző év december hó végéig állítja össze a Társulási Tanács.
  3. A munkatervet meg kell küldeni
  1. a Társulási Tanács tagjainak, akik gondoskodnak a helyben szokásos módon való közzétételről;
  2. a Társulási Tanács ülése állandó meghívottainak;
  3. a helyi sajtónak,
  4. illetve meg kell jelentetni a Társulás honlapján.

5. A Társulási Tanács ülése

 

  1. A Társulási Tanács ülése nyilvános. A nyilvános ülésen a hallgatóság az ülés rendjét nem zavarhatja.
  2. A Társulási Tanács

            a) zárt ülést tart:

- összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén;

- az érintett kérésére választás, kinevezés, felmentés, vezetői kinevezés/megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor;

b) zárt ülést rendelhet el:

            a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás a Társulás vagy más érintett üzleti érdekét sértené

5.3.      A zárt ülésen a Társulási Tanács tagjai, a munkaszervezeti feladatokat ellátó Polgármesteri Hivatalt vezető jegyző, továbbá az Mötv. 46. § (3) bekezdésében meghatározott más személyek vehetnek részt.

 

6. A Társulási Tanács tanácskozási rendje

 

  1. A Társulási Tanács ülését az elnök vezeti, melynek során

a)         megállapítja, hogy a Tanács ülésének összehívása az SZMSZ-ben foglaltak szerint történt,

b)        megállapítja az ülés határozatképességét, és az ülés időtartama alatt folyamatosan figyelemmel kíséri azt,

c)         előterjeszti az ülés napirendjét, javaslatot tesz a jegyzőkönyv hitelesítőjére,

d)   tájékoztatást ad a lejárt határidejű döntések végrehajtásának állásáról,

e)   tájékoztatást ad az előző Társulási Tanács ülésén elhangzottak nyomán tett intézkedésekről,

f)         napirendi pontonként vezeti a tárgyalást, szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,

g)        a hosszúra nyúlt vita mielőbbi lezárása érdekében indítványozza a hozzászólások időtartamának korlátozását vagy a vita lezárását,

h)        hozzászóláskor megadja, meghatározott esetben megtagadja, illetve megvonja a szót,

i)         figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától,

j)         tárgyalási szünetet rendel el, a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor az ülést meghatározott időre félbeszakítja vagy berekeszti,

k)        biztosítja az ülés zavartalan rendjét, rendre utasíthatja azt, aki méltatlan magatartást tanúsít.

  1.  A székhelytelepülés jegyzője köteles a Társulási Tanácsot tájékoztatni, amennyiben az előterjesztés nem a jelen Szabályzatban foglaltak szerint került előkészítésre, illetőleg ha az előterjesztéssel kapcsolatban törvényességi észrevétele van.
  2. A Társulási Tanács az elnök előterjesztése alapján dönt:

a)         a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés;

b)        az előző ülés óta eltelt időszakban végzett munkáról szóló beszámoló;

c)         az előző ülést követő fontosabb intézkedésekről, eseményekről adott tájékoztatók

elfogadásáról.

  1. Az elnök az egyes előterjesztések felett külön-külön vitát nyit, javasolhatja az egyes napirendek összevont tárgyalását. Az előterjesztőhöz a Társulási Tanács tagjai, a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, amelyre a vita előtt választ kell adni.
  2. Írásbeli előterjesztését az előterjesztő a vita megkezdése előtt, legfeljebb 10 percben szóban, vagy írásban kiegészítheti, ha azt az anyag leadása és az ülés közötti időszakban bekövetkezett változások indokolják.
  3. Az írásbeli előterjesztést az előterjesztő szóban, vagy írásban kijavíthatja, ha névcsere, hibás névírás, szám, vagy számítási hiba, vagy más hasonló elírás történt.
  4. Az előterjesztő – figyelemmel a vitában elhangzottakra – az előterjesztésben szereplő javaslatot, illetve a módosító javaslatot benyújtó javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, vagy azt a szavazás megkezdéséig visszavonhatja. A módosító javaslat megváltoztatása esetén az elnök azt újabb javaslatként véleményezésre az illetékes bizottságnak átadja.
  5. A hozzászólások rendje:

a)         Az elnök határozza meg a hozzászólások sorrendjét.

b)        Az előkészítésben résztvevő, az előterjesztő és/vagy a javaslat előadója a határozathozatal előtt bármikor felszólalhat.

c)         Az előterjesztő a határozathozatal előtt a beérkezett módosító indítványokról véleményt mond.

d)        A tárgyalt napirendet érintő ügyrendi kérdésben bármelyik tag bármikor szót kérhet.

  1. Ügyrendi kérdés:

a) napirendi pont tárgyalásának elhalasztására, elnapolására vonatkozó javaslat,

b) javaslat a hozzászólók listájának lezárására,

c) vita lezárására vonatkozó javaslat,

d) szavazás módjára vonatkozó javaslat.

Az ügyrendi javaslatokról a Társulási Tanács vita nélkül egyszerű többséggel dönt.

  1. A Tárulási Tanács ülésein a tanácskozási joggal meghívottak a tevékenységi körüket érintő előterjesztések kapcsán felszólalhatnak. A felszólalás időtartamát az elnök korlátozhatja.
  2. A hozzászólásokat követően az elnök a vitát lezárja, összefoglalja a vita lényegét, kitér az előterjesztéstől eltérő véleményekre, a határozati javaslatot érintő valamennyi módosításra. Intézkedik a tanácskozás során elhangzott egyéb javaslatok, észrevételek érdemi megválaszolásáról.
  3. A vita lezárása után a napirend előterjesztője válaszol a hozzászólásokra.
  4. A vita lezárását követően, a szavazás elrendelésétől annak befejezéséig sem érdemi, sem ügyrendi hozzászólásnak helye nincs, kivéve a személyes érintettség bejelentését.

 

7. A meghívó és az előterjesztések

 

  1. A Társulási Tanács ülésére szóló meghívónak tartalmaznia kell:
    1. az ülés helyét és időpontját.
    2. a javasolt napirendi pontokat.
  2. A meghívót a Társulási Tanács elnöke írja alá. A meghívóhoz mellékelni kell az előterjesztéseket, határozattervezeteket, kivéve azokat, amelyek minősített adatot tartalmaznak.
  3. Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, és új – tervezett munkaterven kívüli – írásbeli anyag, illetve írásban előzetesen javasolt határozattervezet, beszámoló és tájékoztató.
  4. A Társulási Tanács ülését megelőzően – legalább 10 nappal – a jelen szabályzat 7.6. pontja meghatározott személyek és szervek írásban előterjesztést nyújthatnak be; ennek napirendre tűzéséről a Társulási Tanács elnöke foglal állást. Az elnök elutasító véleménye esetén a napirendre vételről a Társulási Tanács 9.9. pontban foglaltak szerinti többséggel határoz.
  5. A Társulási Tanács elé kerülő előterjesztések főbb fajtái:

a) beszámoló valamely feladat elvégzéséről, valamely szerv tevékenységéről,

b) döntést igénylő javaslat, amely határozathozatalra is irányulhat,

c) tájékoztató anyagok, amelyek tudomásulvételt igényelnek.

  1. Előterjesztési joggal rendelkezik:

a)   az elnök,

b)   az alelnök,

c)   a tanács tagjai,

d)   a társulás intézményeinek vezetői ,

e)   a Társulási Tanács bizottságainak elnökei

  1.  Szóbeli előterjesztést kivételesen, a Társulási Tanács 9.9. pontban foglaltak szerinti többséggel hozott döntése alapján lehet felvenni a napirendek közé. A határozati javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban került sor. A szóbeli előterjesztés leghosszabb ideje 15 perc, ezt azonban a Társulási Tanács 9.9. pontban foglaltak szerinti többséggel megváltoztathatja.
  2. Az előterjesztés első része tartalmazza:

a)   a tárgy pontos bemutatását,

b)   az előkészítésben résztvevők megnevezését,

c)   annak megjelölését, hogy a Társulási Tanács vagy szervei, illetve jogelődje foglalkozott-e korábban az előterjesztés tárgykörével, ha igen, milyen határozatot hozott és milyen eredménnyel történt meg annak végrehajtása,

d)   az eltérő vélemények megjelölését és annak indokait,

e)   mindazon körülmények, összefüggések és tényszerű információk feltüntetését, melyek indokolják a javasolt döntést,

f)   az előterjesztésnek alkalmasnak kell lenni a tárgykör valósághű bemutatására, megfelelő következtetések levonására, és a legcélszerűbb döntések meghozatalára,

g)   amennyiben a munkaterv az előterjesztés tárgyalásához a tagönkormányzatok képviselő-testületei előzetes véleményezését követeli meg, a vélemény csatolása kötelező.

  1. Az előterjesztés második része tartalmazza a megfogalmazott határozati javaslatot, a végrehajtásért felelősök megnevezését és a végrehajtás határidejét.
  2. A határozati javaslatnak:

a)         kapcsolódnia kell szervesen az előterjesztés megállapításaihoz,

b)        törvényesnek, célszerűnek, szakszerűnek és végrehajthatónak kell lennie, konkrétan meghatározva a végrehajtás objektív és szubjektív feltételeit,

c)         ha a döntések végrehajtásának több módja is lehetséges, tartalmaznia kell az alternatívákat,

d)        rendelkeznie kell az ugyanabban a tárgykörben hozott és hatályos határozat sorsáról,

e)   meg kell jelölni a végrehajtásért felelős személyt, és

f)   a végrehajtás határidejét.

 

8. Sürgősségi indítvány

 

  1. Sürgősségi indítványnak minősül minden olyan indítvány, mely az ülés meghívójában nem szerepel.
  2. A sürgősségi indítvány benyújtásának feltételei:

a)   A sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indoklásával – legkésőbb 48 órával az ülés kezdetét megelőzően, írásban nyújtható be az elnöknél.

b)   Ha a tanács nem ismeri el a sürgősséget, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni, és a napirendek meghatározásakor kell állást foglalni arról, hogy mikorra tűzik napirendre, illetve hányadik napirendként tárgyalják, amennyiben megfelel az előterjesztés rendjére vonatkozó szabályoknak.

c)   Ha a Társulási Tanács helyt ad a sürgősségi indítványnak, úgy azt a meghívóban közölt napirendek előtt tárgyalja, kivéve, ha a Tanács másként dönt.

  1. A sürgősség tárgyának elfogadásához olyan szavazati többség szükséges, amilyen az ügy érdemi elbírálásához kell.

 

9. A szavazás

 

  1. A Társulási Tanács döntéseit nyílt szavazással hozza.
  2. A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
  3. Név szerinti szavazást kell tartani
    1. a Társulási Tanács tagjai legalább egynegyedének indítványára;
    2. közbeszerzési eljárást lezáró döntés meghozatalakor.
  4.  Név szerinti szavazás esetén a munkaszervezet vezetője ABC sorrendben felolvassa a tagok névsorát. A tagok „igen” vagy „nem” nyilatkozattal szavaznak. A munkaszervezet vezetője a szavazást a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja, és a szavazás eredményét – névsorral együtt – átadja az elnöknek. A szavazás eredményét az elnök hirdeti ki. A névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
  5. A Társulási Tanács a munkaszervezet vezetője irányításával és felügyelete mellett titkos szavazást az 5.2. pontban foglalt ügyekben.
  6. A titkos szavazásnál szavazategyenlőség esetén a szavazás megismétléséről, illetve elhalasztásáról – annak konkrét idejének megjelölésével – azonnal dönteni kell. A szavazás újabb szavazategyenlőség esetén azonnal megismételhető.
  7. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek tartalmaznia kell:

            - a szavazás helyét, napját, kezdő és befejező időpontját,

            - a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

            - a szavazás során felmerült körülményeket.

  1. A Társulási Tanács határozatképes, ha az ülésen a Társulási Tanács tagjainak több mint fele jelen van és a jelen lévő tagok által képviselt települések lakosságszáma meghaladja a Társulást alkotó települések lakosságszámának egyharmadát.
  2. A Társulási Tanács döntései meghozatalához, a javaslat elfogadásához – a minősített többséget igénylő esetek kivételével – legalább annyi tag „igen” szavazata szükséges, amely meghaladja a jelen lévő tagok szavazatainak felét, és az általuk képviselt települések lakosságszámának egyharmadát, melynek hiányában a Társulási Tanács a javaslatot elutasította.
  3. Minősített többségű döntés szükséges a 2013. június 13-án kelt Társulási Megállapodás 14. pontjában meghatározott ügyekben, valamint a társulás fejlesztését szolgáló – pénzügyi hozzájárulást igénylő – pályázat benyújtásához, az ahhoz szükséges települési hozzájárulás meghatározásához.
  4. A minősített többséget igénylő javaslat elfogadásához legalább annyi tag „igen” szavazata szükséges, amely meghaladja a társulásban részt vevő tagok szavazatának felét és az általuk képviselt települések lakosságszámának a felét.

9.12.  A szavazás rendje:

  • Az elnök az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként megszavaztatja.
  • Előbb a módosító és kiegészítő, majd az eredeti javaslatok felett kell dönteni.
  • Kézfelemeléssel történő szavazásnál szavazni először igent, majd nemet, végül tartózkodást tartalmazó elnöki kérdésre adandóan kell.
  • A szavazás eredményének megállapítása után az elnök kihirdeti a határozatot.
    1. Ha szavazás eredménye felől kétség merülne fel, bármely tag kérésére az elnök köteles megismételni a szavazást. A szavazás módjának megváltoztatását adott napirend során a vita lezárásáig bármely tag javasolhatja. A Társulási Tanács a javaslatról vita nélkül határoz.

 

 

10. A határozatok kezelése

 

  1. A Társulási Tanács határozatait külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően – folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni.
  2. A Társulási Tanács határozatairól nyilvántartást kell vezetni.

A határozatokat a Társulási Tanács ülése jegyzőkönyvének hitelesítését követő 3 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek, szerveknek, illetve az érintetteknek.

10. 3.   A Társulási Tanács határozatait nyilvánosságra kell hozni a székhely település honlapján.

 

 

12. A Társulási Tanács üléseinek dokumentálása

 

  1. A Társulási Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
  2. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
    1. az ülés helyét és időpontját,
    2. a megjelent tag-önkormányzati képviselők nevét
    3. a meghívottak nevét és megjelenésük tényét,
    4. a javasolt, elfogadott és tárgyalt napirendet,
    5. az előterjesztéseket,

g) az egyes napirendi pontokhoz hozzászólók nevét, részvételük jogcímét, a hozzászólásuk, továbbá az ülésen elhangzottak lényegét;

h) a szavazásra feltett döntési javaslat pontos tartalmát;

i) a döntéshozatalban résztvevők számát;

j) a döntésből kizárt önkormányzati képviselő nevét és a kizárás indokát;

k) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését;

l) a szavazás számszerű eredményét;

m) a hozott döntéseket és

12.3.    Az elnök vagy a tagok 1/4-ének indítványára a Tanács ülés egészéről vagy egy-egy napirendi pontjának tárgyalásáról szó szerinti jegyzőkönyvet kell készíteni.

A Társulási települések polgárait érintő döntésekről a tag-önkormányzatok polgármesterei kötelesek tájékoztatni a lakosságot.”

 

  1. Az SZMSZ III. fejezete helyébe a következő fejezet lép:

III.

 

13. Elnök és alelnök

 

  1. A Társulási Tanácsalakuló ülésén, minősített többséggel elnököt és alelnököt választ, az önkormányzati ciklus idejére. Az elnök személyére bármely tag javaslatot tehet. Az alelnök személyére az elnök tesz javaslatot.
  2. Az elnök feladatai különösen:
    1. képviseli a társulást,
    2. összehívja és vezeti a társulási tanács ülését,
    3. felel a határozatok végrehajtásáért,
    4. szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,
    5. gyakorolja a munkáltatói jogokat a magasabb vezetők felett, a tanács jogkörébe tartozó jogok kivételével,
    6. gondoskodik a társulási tanács által elfogadott éves költségvetés végrehajtásáról.
  3. Az alelnök az elnök irányításával látja el feladatait illetve teljes jogkörrel helyettesíti az elnököt, akadályoztatása esetén.

 

 

14. A Társulási Tanács tagja

 

  1. A Társulási Tanács tagja a Társulás egészéért vállalt felelősséggel képviseli a polgárok érdekeit. Részt vehet a Társulási Tanács döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében.
  2. A tag joga:

a)   kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, illetve kérésére a véleményét szó szerint kell rögzíteni a jegyzőkönyvben,

b)   tevékenyen részt venni a Társulási Tanács munkájában, szavazni,

c)         felkérés alapján részt venni a Társulási Tanács üléseinek előkészítésében, valamint különböző vizsgálatokban.

  1. A tag kötelezettsége:

a)         írásban vagy szóban bejelenteni, ha a Társulási Tanács ülésén való részvételben, vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,

b)        a vele szemben felmerült kizárási okot a vita előtt, azt megelőzően bejelenteni,

c)         a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően a tudomására jutott minősített adatot megőrizni, valamint az Alaptörvényben és más jogszabályban a magántitokra és a személyes adatok védelmére vonatkozó szabályokat betartani.

  1. A Társulási Tanács ülésén az ülést levezető elnökre, vagy más, az ülést levezető személyre hárul a titokvédelem biztosítása.”

 

  1. Az SZMSZ IV. fejezete helyébe a következő fejezet lép:

 

„IV.

A TÁRSULÁS SZERVEI

 

15. A Társulási Tanács bizottságai

 

  1. A Társulási Tanács az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:
  1. Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Pénzügyi Bizottsága, melynek feladata a társulás tevékenységének és gazdálkodásának ellenőrzése.
  2. A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Köznevelési Bizottsága, melynek feladata a Társulási Tanács közneveléssel összefüggő döntéseinek előkészítése.

15.2.  A Társulás sajátos, illetve egy vagy több konkrét feladatának előkészítésére és végrehajtására a Társulási Tanács határozattal eseti bizottságot hozhat létre

 

 

16. A Társulási Tanács bizottságainak működése

 

  1. A Társulási Tanács munkájának segítésére 3 főből álló ágazati, előkészítő, szervező és ellenőrző állandó bizottságokat hozhat létre. A bizottságok tagjait a Társulási Tanács választja meg. Tagjaira bármely tanácstag javaslatot tehet. Bizottság elnöke csak a Társulási Tanács tagja lehet.
  2. A Társulás eseti bizottságot a fenti szabályok szerint hozhat létre.
  3. Egy tag több bizottság tagja is lehet, elnöki tisztet azonban csak egy bizottságban tölthet be.
  4. A bizottságok feladatkörükben ellenőrzik a Társulás munkaszervezetének a Társulási Tanács döntéseinek előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját. Ha a bizottságok a hivatal tevékenységében a Társulási Tanács álláspontjától, céljaitól való eltérést, az társulási érdek sérelmét, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észlelik, az elnök intézkedését kezdeményezhetik.
  5. A bizottságok működéséhez szükséges ügyviteli feladatok ellátásáról a Társulás munkaszervezete gondoskodik.
  6. A bizottság – feladatkörében – előkészíti a Társulási Tanács döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.

 

 

17. A bizottságok működése

 

  1. A bizottságok maguk állapítják meg működésük részletes szabályait. A határozatképességre és határozathozatalra a Társulási Tanács működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
  2. A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke gondoskodik. Amennyiben a bizottság által tárgyalt téma más bizottság feladatkörét is érinti, úgy a bizottság elnöke összevont tárgyalást kezdeményezhet.”

 

  1. Az SZMSZ V. fejezete helyébe a következő fejezet lép:

V.

 

TÁRSULÁSI TANÁCS MŰKÖDÉSÉVEL KAPCSOLATOS HIVATALI FELADATOK

 

18. Hivatali feladatok ellátása

 

  1. A Társulási Tanács működésével kapcsolatos hivatali teendőket Martonvásári Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) látja el.
  2. A Hivatal feladatai a 2013. június 13-án kelt Társulási Megállapodás  5.2. foglaltak mellett különösen:
  1. az esetleges eseti bizottságok üléseinek előkészítése,
  2. a meghozott határozatok nyilvántartása, az érintettek értesítése, tájékoztatása;
  3. a Tanács és szervei működésével kapcsolatos ügyviteli feladatok ellátása,
  4.  a pénzügyi- gazdasági, számviteli feladatok ellátása, különös tekintettel a tervezésre, beszámolásra, információszolgáltatásra, vagyonkezelésre és statisztikai adatszolgáltatásra,
  5. közbeszerzési feladatok előkészítése,
  6. pályázatok előkészítése, programok kidolgozása.

 

 

19. Záró rendelkezések

 

  1. A Társulás felügyeletét a Fejér Megyei Kormányhivatal látja el.

 

 

II. A Társulási Tanács a határozat I. pontjában foglalt módosításokkal a társulás Szervezeti és Működési Szabályzatát a határozat 1. melléklete szerint egységes szerkezetbe foglalja.

 

A határozat végrehajtásáért felelős: Elnök

A határozat végrehajtásának határideje: 2014. január 1.

/ckeditor/kcfinder/upload/files/4ET_szmsz_m%C3%B3dos%C3%ADt%C3%A1sa.doc