40/2022. (12. 8.) határozata a Bölcsődei ellátás térítési díjainak és bölcsődei étkeztetés térítési díjainak megállapítására

A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi

Társulás Tanácsának

40/2022. (XII. 8.) határozata

bölcsődei ellátás térítési díjainak és bölcsődei

étkeztetés térítési díjainak megállapítására

 

 

1) A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa a HPM Plus Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel bölcsődei étkeztetés biztosítására kötött Ph/790-12/2017 vállalkozási szerződés a határozat 1. melléklete szerinti módosítását 2023. március 1-jei hatállyal, valamint egységes szerkezetbe foglalva elfogadja a határozat 2. melléklete szerint.

2) A Társulás Tanács Elnökeként felkérem a tagönkormányzatok képviselő-testületeit, hogy a határozat 1.) pontjában foglaltakra tekintettel a határozat 3. melléklete szerinti rendelettervezetet (annak is e tekintetben a 2. §-át) vitassák meg és véleményezzék 2023. január 10. napjáig.

 

 

A határozat végrehajtásáért felelős: Elnök, intézményvezető

A határozat végrehajtásának határideje: folyamatos

 

 

 

40/2022. (XII. 8.) határozat 1. melléklete:

 

Vállalkozási szerződés

4. sz. módosítása

 

Amely létrejött egyrészről a

Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás

Cím: 2462 Martonvásár, Budai út 13.

Képviseli: Dr. Szabó Tibor, elnök

Törzsszáma: 592237

Bankszámlaszáma: 11600006-00000000-16884984

Adószáma: 15592231-2-07

Statisztikai számjele: 15592231-8411-327-07

E-mail cím: jegyzo@martonvasar.hu

(a továbbiakban: Fenntartó)

 

másrészről a

Szent László Völgye Segítő Szolgálat

Cím: 2462 Martonvásár, Szent László utca 24.

Képviseli: Szabóné Pályi Judit, intézményvezető

Törzsszáma: 687197

Bankszámlaszáma: 1160006-0000000-52890101

Adószáma: 16702213-2-07

Statisztikai számjele: 16702213-8899-322-07

e-mail cím: segito.martonvasar@gmail.com

(a továbbiakban: Intézmény), (a továbbiakban együtt: Megrendelők)

 

harmadrészről a

HPM Plus Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Cím: 2030 Érd, Kaktusz utca 32/b.

Képviseli: Martonosi Tamás, ügyvezető

Adószáma: 13617981-2-13

Bankszámlaszám: 10702095-43291009-51100005

E-mail cím: tmartonosi@t-online.hu

(a továbbiakban: Szolgáltató) együttesen Felek között az alulírott napon és helyen az alábbi feltételek szerint.

 

Előzmények:

Felek megállapítják, hogy közöttük Ph/754-8/2020. iktatószámú vállalkozási szerződés jött létre (továbbiakban: Szerződés) 2021. január 1-jei hatállyal Megrendelők által a gyermekjóléti alapellátásban megszervezett, a fenntartásukban működő Szent László Völgye Segítő Szolgálat Apró Talpak Családi Bölcsődei Hálózatában (a továbbiakban: Bölcsőde), a családi bölcsődei szolgáltatási igénybe vevők részére a napi négyszeri étkeztetés (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna) biztosítására, a Megrendelők által biztosított helyiségben (2462 Martonvásár, Szent László út 24. szám alatti „Apró Talpak” Családi Bölcsődei Hálózat I., II., II. csoportjainak helyiségeiben) munkanapokon történő helyben fogyasztással.

A Szolgáltató a Szerződés módosítást kezdeményezte a díjemelés benyújtásának időpontjára vonatkozóan. Fentiekre tekintettel Felek a Szerződés módosításáról döntöttek 2023. március 1-jei hatállyal.

 

  1. A Szerződés 3.1. pontjában szereplő táblázat helyére az alábbi táblázat lép:

Étkezés típusa:

Nettó eladási ár:

Reggeli:

147 Ft + ÁFA

Tízórai:

133 Ft + ÁFA

Ebéd:

427 Ft + ÁFA

Uzsonna:

133 Ft + ÁFA

 
  1. A Szerződés 1. melléklettel egészül ki, az alábbiak szerint:

 

„1. melléklet a „családi bölcsődei szolgáltatási igénybe vevők részére napi négyszeri étkeztetés nyújtása” tárgyú szerződéshez

 

 „A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatásokról és a bölcsődei ellátásról, valamint azok térítési díjáról szóló 17/2021. (VII.7.) önkormányzati rendelet szerint

 

A családi bölcsődei ellátás keretében biztosított gyermekétkeztetésért fizetendő intézményi térítési díj mértéke ellátási naponként nettó 840 Ft/fő, melyből

 

Étkezés típusa:

Nettó eladási ár:

Reggeli:

150 Ft + ÁFA

Tízórai:

130 Ft + ÁFA

Ebéd:

430 Ft + ÁFA

Uzsonna:

130 Ft + ÁFA

 

                                                                                                                  „

 

  1. A Szerződésben foglaltakat a szerződésmódosítás egyebekben nem érinti. Jelen szerződésmódosítás a Szerződés elválaszthatatlan részét képezi.
  2. A jelen szerződésmódosítás 2 számozott oldalt tartalmaz és 4 egymással megegyező példányban készült, melyből Fenntartót 2 példány, Intézményt és Szolgáltatót 1-1 példány illeti meg.

 

Felek a jelen szerződésmódosítást elolvasták, megértették, annak rendelkezéseit egyezően értelmezték, és azt, mint valós ügyleti akaratukkal mindenben megegyezőt, jóváhagyólag, cégszerűen írták alá.

 

Martonvásár, 2022. ……

 

 

Dr. Szabó Tibor

 

Szabóné Pályi Judit

elnök

 

intézményvezető

 

 

 

Jogi ellenjegyző:

 

 

 

 

 

Pénzügyi ellenjegyző:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Martonosi Tamás

 

 

ügyvezető

 

 


40/2022. (XII. 8.) határozat 2. melléklete:

 

 

Vállalkozási szerződés

(a 2022. december 1-jei módosításokkal egységes szerkezetben)

 

Amely létrejött egyrészről a

Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás

Cím: 2462 Martonvásár, Budai út 13.

Képviseli: Dr. Szabó Tibor, elnök

Törzsszáma: 592237

Bankszámlaszáma: 11600006-00000000-16884984

Adószáma: 15592231-2-07

Statisztikai számjele: 15592231-8411-327-07

E-mail cím: jegyzo@martonvasar.hu

(a továbbiakban: Fenntartó)

 

másrészről a

Szent László Völgye Segítő Szolgálat

Cím: 2462 Martonvásár, Szent László utca 24.

Képviseli: Szabóné Pályi Judit, intézményvezető

Törzsszáma: 687197

Bankszámlaszáma: 1160006-0000000-52890101

Adószáma: 15592231-2-07

Statisztikai számjele: 16702213-8899-322-07

email cím: csalseg@freemail.hu

(a továbbiakban: Intézmény), (a továbbiakban együtt: Megrendelők)

 

harmadrészről a

HPM Plus Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Cím: 2030 Érd, Kaktusz utca 32/b.

Képviseli: Martonosi Tamás, ügyvezető

Adószáma: 13617981-2-13

Bankszámlaszám: 10702095-43291009-51100005

e-mail cím: tmartonosi@t-online.hu

(a továbbiakban: Szolgáltató)

között alulírott helyen és időben, az alábbi tárgyban és a következő feltételek szerint:

 

1. A szerződés tárgya

Megrendelők megrendelik, Szolgáltató elvállalja a Megrendelők által a gyermekjóléti alapellátásban megszervezett, a fenntartásukban működő Szent László Völgye Segítő Szolgálat Apró Talpak Családi Bölcsődei Hálózatában (a továbbiakban: Bölcsőde), a családi bölcsődei szolgáltatási igénybe vevők részére a napi négyszeri étkeztetés (reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna) biztosítását, a Megrendelők által biztosított helyiségben (2462 Martonvásár, Szent László út 24. szám alatti „Apró Talpak” Családi Bölcsődei Hálózat I., II., II. csoportjainak helyiségeiben) munkanapokon történő helyben fogyasztással.

 

2. A szerződés hatálya

Szolgáltató 2021. február 1. napjától határozatlan időre vállalja az 1. pont szerinti étkeztetés biztosítását.


 

3. A szerződés díja

3.1. A Szolgáltató a szerződés teljes időtartama alatt a Fenntartó székhelye szerinti önkormányzat mindenkor hatályos térítési díjakat megállapító rendeletében (a továbbiakban: önkormányzati rendelet) foglalt – a 3.6. pontban meghatározott díjemelés kezdeményezésének lehetősége mellett –-, az alábbi díjak felszámítására jogosult.

 

Étkezés típusa:

Nettó eladási ár:

Reggeli:

147 Ft + ÁFA

Tízórai:

133 Ft + ÁFA

Ebéd:

427 Ft + ÁFA

Uzsonna:

133 Ft + ÁFA

 

 

3.2. Jelen szerződésben rögzített ár tartalmaz minden költséget, mely a megrendelt terméknek az előállításához, a teljesítés helyére történő leszállításához, intézménynek történő átadásához, kiosztásához és későbbi elszállításához szükséges.

3.3. A szállítandó mennyiség a Megrendelők által a napok száma és az igénybe vevők száma alapján kerül meghatározásra.

3.4. A megrendelést módosítani – a szállítási helyek feltüntetésével – a szállítás időpontját megelőző napon 9.00 óráig írásban lehet. Az Intézmény a létszám-módosítást az aktuális lemondások, hiányzások és pótrendelések ismeretében a Szolgáltató helyi megbízottjánál jelenti be a következő elérhetőségeken: hpmpluskft@gmail.com, tel: +36-30-558-2916.

3.5. A Szolgáltató minden évben egy alkalommal jogosult kezdeményezni a szolgáltatási díj emelését. A Megrendelő által elfogadott mértékű díjemelés a vonatkozó személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások és a bölcsődei ellátás térítési díjáról, valamint igénybevételük rendjéről szóló önkormányzati rendelet módosításának hatálybalépésétől lép életbe.

3.6. A szolgáltatási díj emelésének mértéke – kizárólag a Fenntartó jóváhagyása mellett – az alábbiak szerint lehetséges:

- vagy maximum a KSH által közzétett, tárgyévet megelőző év inflációs rátájának mértékéig;

- vagy a bejelentést követő év január 1-jétől a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról szóló Korm. rendelet szerinti minimálbér és garantált bérminimum legalább 4 %-os egyidejű növekedése esetén a %-ban meghatározott átlagos növekedés 50 %-ának mértékéig.

A Szolgáltató az adott időszakra vonatkozóan a fenti két díjemelési lehetőség közül a magasabb mérték érvényesítését kezdeményezheti.

 

4. Számlázás

4.1. A Szolgáltató a leszállított mennyiségről a szállítólevelek alapján 30 naponként, az önkormányzat mindenkor hatályos rendeletében szereplő, a rezsi és nyersanyagköltségeket együttesen tartalmazó térítési díjak alapján számított költségeiről számlát állít ki, melyhez mellékletként csatolja a tárgyhavi, az étkező nyilvántartó programmal elkészített élelmezési létszám és költségelszámolást.

4.2. A számla kiegyenlítésére a teljesítés igazolását (melyre az Intézményvezető jogosult) követően, a számla Fenntartóhoz való beérkezésétől számított 15 napon belül kerül sor a vállalkozó OTP Bank Zrt. pénzügyi intézménynél vezetett 11705008-20503086 számú számlájára történő átutalással.

4.3. Amennyiben az előző pontban meghatározott fizetési kötelezettségével Fenntartó késedelembe esik, úgy a késedelem időszakára Szolgáltató részére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 6:155. §-ában foglaltaknak megfelelően késedelmi kamatot köteles fizetni.

5. A teljesítés helye és ideje

A Szolgáltatónak az ételt tálalható állapotban kell leszállítania az Intézményhez, a Bölcsőde csoportjaiban ellátott gyermekek részére, az Intézmény címére (2462 Martonvásár, Szent László út 24.):

  • a reggelit és tízórait 7.00 órára,
  • az ebédet és uzsonnát 11.30 órára.

 

6. A teljesítés módja

6.1. A Szolgáltató a megrendelt mennyiséget a teljesítési helyre szállítja le. A termék szállítására és tárolására használt eszközöket a Szolgáltató díjmentesen bocsátja a Megrendelők rendelkezésére.

6.2. A melegítőkonyhák üzemeltetése, a tálalása az Intézmény feladata. A termékeket szállítólevél kíséri. A melegítő konyha személyzete veszi át a leszállított ételmennyiségeket és gondoskodik azok megfelelő tálalásáról azok felhasználásáig. A gépkocsivezető és a kísérő köteles a szállítmányt a teljesítés helyén kirakodni. A tálalás megkezdése előtt a kiszállított ételek hőfokának ellenőrzése és rögzítése is az Intézmény által üzemeltetett melegítő konyha személyzetének feladata.

6.3. A melegítőkonyhák üzemeltetése, az étkezési felszerelések biztosítása és azok pótlása is az Intézmény feladata.

 

7. A Szolgáltató egyéb kötelezettségei

7.1. Jelen szerződés szerinti és az önkormányzat mindenkor hatályos rendeletében szereplő térítési díjakat az Intézmény szedi be, melyről Szolgáltató által készített és átadott, az étkező nyilvántartó programmal elkészített havi élelmezési létszám és költségelszámolás alapján az Intézmény 30 naponként számlát állít ki.

7.2. Az Intézmény vezetője együttműködik Szolgáltatóval annak érdekében, hogy az étkezést csak az arra jogosultak vehessék igénybe, mely jogosultság ellenőrzése, egyéb jogosultság igazolási rendszer kiépítése az Intézmény feladata.

7.3. A bölcsődei ellátás igénybevételről szóló megállapodás alapján fizetésre kötelezett személyek (törvényes képviselő, gondviselő, szülő) a tárgyhóra esedékes térítési díjat a tárgyhónap 10. napjáig egyenlíthetik ki számla ellenében a Szolgáltató kijelölt képviselőjénél, az erre a célra kijelölt helyiségben.

7.4. Szolgáltatónak a teljesítés során megfelelő gonddal és igyekezettel kell eljárni.

7.5. Szolgáltató a munkahelyi műveletekért és az általa alkalmazott dolgozókért teljes mértékben felelős, azokat úgy kell megválasztania, hogy a törvényi előírásoknak megfelelő végzettséggel, alkalmassági feltételekkel rendelkezzenek.

7.6. Szolgáltató a vállalt feladatok elvégzéséhez a végleges és végrehajtható engedélyeket és dokumentációt köteles a munkahelyen tartani és azokat maradéktalanul betartani és betartatni.

7.7. Szolgáltató köteles a tevékenységéből származó veszélyes hulladékokat (így az ételmaradékot is) a jogszabályi előírásoknak megfelelően kezelni, és gondoskodni az elszállításról.

7.8. A Szolgáltató köteles a szerződés hatálya alatt az európai és a nemzeti higiéniai és élelmiszerbiztonsági szabályozás betartására:

- képes az erre a területre vonatkozó törvényes előírásokat betartani;

- ismeri a HACCP azzal egyenértékű rendszer szerinti eljárást és többek között a következő területekre alkalmazzák (helyiségek és felszereltség, beleértve a karbantartást is; hulladékgazdálkodás; az élelmiszerek feldolgozása és kiosztása; a dokumentációs rendszer, a HACCP terén és az önellenőrzések; epidemiológiai vizsgálatok élelmiszermérgezés esetében).

7.9. Szolgáltató kijelenti, hogy rendelkezik a HACCP élelmiszerbiztonsági vagy azzal egyenértékű rendszer által megkövetelt szállító edényzettel.

7.10. Szolgáltató köteles az étrendendnek megfelelő étlapokat előkészíteni legalább 2 hetes időtartamra előre.

7.11. Az étrendek összeállításánál az alábbi szempontok érvényesítésére kell törekedni:

  • korszerű táplálkozási követelmények betartása;
  • idénynek megfelelő primőr nyersanyagok alkalmazása;
  • ételek korszerű és kímélő konyhatechnológiai módszerekkel történő ellátása.

7.12. Szolgáltató köteles gondoskodni arról, hogy a kiszállított étel hőmrséklete: meleg étel kiszállításakor legalább 62 C-os, hideg élelem kiszállításakor 4-5 C-os hőmérsékletű. A szállítási idő az 1 órát nem haladhatja meg.

7.13. A Szolgáltató kijelenti, hogy a szállító járműve rendelkezik egyedi étel kiszállítására feljogosító engedéllyel, az tiszta fertőtleníthető.

7.14. A felek kijelentik, hogy jelen szerződés érvényességéhez nem szükséges harmadik személy vagy hatóság hozzájárulása. A működéshez szükséges hatósági engedélyek beszerzése Szolgáltató feladata.

 

8. Szerződést biztosító mellékkötelezettségek

8.1. Szolgáltató hibás teljesítése esetére a Fenntartó részére nettó 30 000.- Ft/alkalom hibás teljesítési kötbért köteles fizetni, különösen pl. ebéd késedelmes, 14.00 óra után történő kiszállítása, nem megfelelő (ehetetlen, szennyezett, stb.) minősége miatt.

8.2. A Szolgáltató érdekkörében bármilyen okból bekövetkező teljes vagy részleges meghiúsulás esetén a Szolgáltató köteles megtéríteni a Megrendelők minden ezzel összefüggő kárát és költségét.

8.3. Ha a Szolgáltató a Megrendelők utasításainak nem tesz eleget, illetve bármilyen módon megszegi a szerződésben foglalt kötelezettségét a Megrendelők határidő tűzésével felhívják a szerződésszegés megszüntetésére. Ha a Szolgáltató a Megrendelők által szabott határidőig a szerződésszegés megszüntetésére nem tesz meg minden elvárható lépést, Megrendelők azonnali hatállyal felmondhatják a szerződést.

8.4. Ha a Szolgáltató neki felróható okból nem szerződésszerűen teljesít, Megrendelők felé kártérítési felelősséggel tartozik.

8.5. Ha a Szolgáltatót csőd, vagy felszámolási eljárás során fizetésképtelenné nyilvánítják, Megrendelők írásban azonnali hatállyal felmondhatják a szerződést.

 

9. A szerződés felmondása

9.1. A szerződés azonnali felmondására bármelyim fél a másik fél súlyos szerződésszegése esetén jogosult. Amennyiben valamelyik fél a másik szerződésszegő magatartását észleli, azt írásban jelezni kell oly módon, hogy az átvétel egyértelműen azonosítható legyen. Az írásbeli értesítésben fel kell szólítani a felet szerződésszegő magatartása határidőre történő megszüntetésére. Amennyiben a szerződésszegő magatartás az írásbeli értesítésben megjelölt határidőt követően is fennáll, a rendkívüli felmondás lehetőségére jogosulttá válik a szerződésszegést elszenvedett fél.

A felek különösen az alábbi eseteket tekintik súlyos szerződésszegésnek:

  • Szolgáltató működési engedélyét bevonják;
  • a szerződő felek valamelyikének fizetésképtelenségét bírósági határozat megállapította;
  • Szolgáltató késedelmesen teljesít, ha a teljesítés – neki felróható okból – 12 havonta 15 órát  meghaladó késedelembe esik;
  • Szolgáltató hibásan teljesít, ha a teljesítés – neki felróható okból – 12 havonta 15 alkalmat meghaladóan hibásan teljesít;
  • Megrendelők saját hibájukból sorozatosan nem teljesíti jelen szerződésben vállalt kötelezettségeit, és a Szolgáltató írásbeli felszólítására sem szünteti meg kötelezettségszegő magatartását.

9.2. A felmondási jog gyakorlása előtt a felek a szerződés teljesítését közösen értékelik és a vitás kérdések tisztázásával, egyezség megkötésével megkísérlik a szerződéses kapcsolat fenntartását. Felek a szerződés megszűnése esetén kötelesek egymással tételesen elszámolni.

9.3. Bármelyik fél jogosult a szerződést indokolás nélkül, írásban 2 hónapos felmondási idővel felmondani, vagy közös megegyezéssel megszüntetni. A felmondási idő alatt a Szolgáltató jelen szerződés szerinti feladatait továbbra is köteles ellátni, felel az ellátás folyamatosságáért.

 

10. Alvállalkozó igénybevétele

10.1. A szerződés tárgyát képező munka elvégzéséhez a Megrendelőkkel történt előzetes egyeztetés alapján a Szolgáltató egyéb alvállalkozót is igénybe vehet. Az igénybe vett alvállalkozóért a Szolgáltató úgy felel, mintha az alvállalkozó által ellátott feladatokat maga végezte volna el.

10.2. Amennyiben a Szolgáltató jelen szerződés teljesítése során alvállalkozót vesz igénybe, a Szolgáltató az általa igénybe vett alvállalkozó számára feltétlenül szükséges adatokat és információkat csak abban az esetben adhatja át, ha a Szolgáltatóval kötött megállapodásában az alvállalkozó kötelezettséget vállal arra, hogy a Megrendelőktől kapott írásbeli kifejezett beleegyező nyilatkozat birtokában, a Megrendelőktől vagy a Szolgáltatótól szerzett adatokat és információkat a Szolgáltatóval azonos feltételek szerint kezeli. Jelen kötelezettség a szerződés időbeli hatálya alatt, valamint a szerződés bármely okból történő megszűnését követően is fennmarad.

 

11. Minőségi előírások

11.1. Szolgáltató garantálja, hogy a leszállított termékek minősége megfelel a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak, valamint, hogy a tevékenységét a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendeletben foglalt előírásoknak, követelményeknek megfelelően végzi.

11.2. Az esetleges mennyiségi és minőségi kifogásokat a Fenntartó által kijelölt személy, az Intézmény vezetője jegyzőkönyvben rögzíti.

11.3. A Szolgáltató kijelenti, hogy rendelkezik a gyerekek számára – külön összeállított étlap tervezettel, amely alapján az étel – ellenőrizhetően – csak a gyerekeknek készül el koruknak megfelelően, megfelelő mennyiségben és minőségben a 37/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet szerint.

11.4. A Szolgáltató az egyes ételek előállítása során különös figyelmet kell, hogy fordítson a bölcsődei ellátásban részesülő gyermekek korának figyelembevétele mellett élettani jellemzőikre és tápanyagszükségletükre.

11.5. A Szolgáltató köteles gondoskodni arról, hogy a tízórai tápanyag dús legyen, amelyhez megfelelő mennyiségű folyadék társul.

11.6. A Szolgáltató vállalja, hogy a kiszállított ételféleségek mennyiségeit és összetételét (minőségét) a 37/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet, illetőleg a mindenkor hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően, valamint jelen szerződésben foglaltak szerint biztosítja a jelen szerződés teljes időtartama alatt.

11.7. Szolgáltató tudomásul veszi, hogy a Megrendelők által az adaok ellenőrzése szúrópróbaszerűen történik.

11.8. Ellenőrzésre jogosultak: az Intézmény vezetője, a Fenntartó által kijelölt személy, a Fenntartó székhelye szerinti jegyző és egyedi esetben megbízott dietetikus. Ellenőrzés esetén biztosítani kell, a nyersanyag kiszabat megtekintését, arról másolat is készíthető (72 óráig megőrzött, aláírt az étel készítőjének nevét is tartalmazza).

 

12. A szerződő felek képviselői

12.1. A felek részéről kapcsolattartásra kijelölt személy:

Fenntartó részéről:

Dr. Szabó-Schmidt Katalin jegyző

Tel. szám: +36-20-2560095

 

Intézmény részéről:

Szabóné Pályi Judit igazgató

Tel. szám: +36-20-5121421

 

Szolgáltató részéről

Martonosi Tamás ügyvezető

Tel szám: +36-30-4691562

 

12.2. Felek részéről jognyilatkozat tételére jogosult személy:

Fenntartó részéről: Dr. Szabó Tibor, elnök

Intézmény részéről: Szabóné Pályi Judit, intézményvezető

Szolgáltató részéről: Martonosi Tamás, ügyvezető

 

13. A szerződés módosítása

A tárgyi szerződés mindennemű módosítása és kiegészítése írásos formában a szerződő felek egyetértésével lehetséges.

 

14. Záró rendelkezések

14.1. Jelen szerződésben foglaltak 2023. március 1-jétől alkalmazandók, ettől az időponttól a Fenntartó és Szolgáltató között 2021. január 15-én aláírt, 2021. február 1-jétől hatályos szerződésben foglaltakat a szerződés-módosítás egyebekben nem érinti.

14.2. A szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., a gyermek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény és a Magyarország központi költségvetéséről szóló mindenkor hatályos törvény gyermekétkeztetésre vonatkozó rendelkezései, valamint az ágazati jogszabályok rendelkezései az irányadók.

14.3. Szerződő felek a jelen szerződésből eredő vitájukat elsődlegesen tárgyalásos úton rendezik, amennyiben az nem vezet eredményre, kikötik a Megrendelők vonatkozásában az ügyben hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság illetékességét.

14.4. Ezen szerződés 6 számozott oldalt tartalmaz és 4 egymással megegyező példányban készült, melyből Fenntartót 2 példány, Intézményt és Szolgáltatót 1-1 példány illeti meg. Szerződő felek ezen szerződést kölcsönösen átolvasták, értelmezték és azt mint szerződési akaratukkal mindenben megegyezőt aláírták.

 

Martonvásár, 2022. ..…

 

 

Dr. Szabó Tibor

 

Szabóné Pályi Judit

elnök

 

intézményvezető

 

 

 

Jogi ellenjegyző:

 

 

 

 

 

Pénzügyi ellenjegyző:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Martonosi Tamás

 

 

 

 

 

ügyvezető

 

 

 

 

 

 

 

1. melléklet a „családi bölcsődei szolgáltatási igénybe vevők részére napi négyszeri étkeztetés nyújtása” tárgyú szerződéshez

 

 „A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatásokról és a bölcsődei ellátásról, valamint azok térítési díjáról szóló 17/2021. (VII.7.) önkormányzati rendelet szerint

 

A családi bölcsődei ellátás keretében biztosított gyermekétkeztetésért fizetendő intézményi térítési díj mértéke ellátási naponként nettó 840 Ft/fő, melyből

 

Étkezés típusa:

Nettó eladási ár:

Reggeli:

150 Ft + ÁFA

Tízórai:

130 Ft + ÁFA

Ebéd:

430 Ft + ÁFA

Uzsonna:

130 Ft + ÁFA

 

 

 

 

 

 

 


40/2022. (XII. 8.) határozat 3. melléklete:

 

Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testületének …./2023. (…….) önkormányzati rendelete

a személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások és a bölcsődei ellátás térítési díjáról, valamint igénybevételük rendjéről szóló 17/2021 (VII.7.) önkormányzati rendelet módosításáról

Martonvásár Város Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 58/B. § (2) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés d) pontjában, 92. § (1) bekezdésének b) pontjában,, továbbá a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 29. § (3) bekezdésében és a 131. § (3) bekezdésében és 148. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Ráckeresztúr Község Önkormányzata Képviselő-testületének, Baracska Község Önkormányzata Képviselő-testületének, Gyúró Község Önkormányzata Képviselő-testületének, Kajászó Község Önkormányzata Képviselő-testületének, Tordas Község Önkormányzata Képviselő-testületének, valamint Vál Község Önkormányzata Képviselő-testületének hozzájárulásával a következőket rendeli el:

1. §

A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatásokról és a bölcsődei ellátásról, valamint azok térítési díjáról szóló 17/2021. (VII. 7.) önkormányzati rendelet 19. § a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[Az Szoctv. 62. §-ában meghatározott feltételekkel szociális alapszolgáltatásként szociális étkeztetés ellátást biztosító intézmény (Segítő Szolgálat) intézményi térítési díja]

a)    helyszínen történő elfogyasztás esetén 1093.-Ft/ellátási nap,

b)      házhoz szállítás esetén 1257,- Ft/ellátási nap.”

2. §

A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatásokról és a bölcsődei ellátásról, valamint azok térítési díjáról szóló 17/2021. (VII. 7.) önkormányzati rendelet 23. § c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Gyvt. 44/A. §-a szerinti feltételekkel családi bölcsődei ellátás keretében biztosított)

c)     a gyermekétkeztetésért fizetendő intézményi térítési díj mértéke ellátási naponként nettó 840.-Ft/fő, melyből

ca)  reggeli 150.-Ft/fő,

cb)  tízórai 130.-Ft/fő,

cc)  ebéd 430.-Ft/fő,

cd)  uzsonna 130.-Ft/fő.

3. §

Ez a rendelet 2023. március 1-jén lép hatályba.

 

K.m.f.

 

                        Dr. Szabó Tibor                                  Dr. Szabó-Schmidt Katalin Erika

                           polgármester                                                           jegyző

 

Kihirdetve: 2023. ……………….

                                                                                     Dr. Szabó-Schmidt Katalin Erika

                                                                                                            jegyző