22/2023. (6. 15.) határozata a Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft. 2022. évre vonatkozó beszámolójának elfogadásáról

Szent László Völgye Többcélú

Kistérségi Társulás Tanácsa

     22/2023. (VI.15.) határozata

a Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft. 2022. évre vonatkozó beszámolójának elfogadásáról

 

A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa elfogadja a Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft. részéről 2022. évre a Szent László Völgye Segítő Szolgálat épületének üzemeltetéséről és karbantartásáról szóló, a határozat 1. melléklete szerinti beszámolóját.

 

A határozat végrehajtásáért felelős: Elnök

A határozat végrehajtásának határideje: azonnal


1. melléklet a 22/2023. (VI.15.) határozathoz:

 

Beszámoló

 

a Szent László Völgye Segítő Szolgálat épületének működtetésével kapcsolatban

a 2022.01.01.-től 2022.12.31-ig eltelt időszakban

 

A Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft. vállalkozói és szolgáltatói szerződés alapján végzi a vagyongazdálkodással, intézményüzemeltetéssel, települési hulladékgazdálkodással, út- és járdakarbantartással, városgazdálkodással, zöldterület kezeléssel, település, helyi közösségi közlekedésével és a város köztemetőjének üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat.

 

A beszámoló 2022 január 01- 2022 december 31. között eltelt időszakra ad tájékoztatót a Szent László út 24. alatti épület üzemeltetéséről, az éves szinten tervezett, illetve ez ideig felmerült költségekről és a kiszámlázott bevételekről. A kiadásokat társaságunk előfinanszírozza, és a tényleges költségeket a szerződések alapján tovább számlázza a benne található intézményeknek.

 

 A Martonvásár, Szent László út 24. alatt található, több mint 700 m2-es épület Martonvásár Város Önkormányzatának tulajdonában áll és két intézmény működik benne.  A Fejér Megyei Tankerületi központ által működtetett Pedagógiai Szakszolgálat és a Szent László Völgye Segítő Szolgálat. Az épület üzemeltetését és környezetének fenntartását 2012. január 1.-től élő szerződés alapján végzi társaságunk (illetve jogelődjei). Az épület 2011-ben épült, akkor korszerűnek tekinthető gépészeti és építészeti felszereltséggel, továbbá nagy parkolóval és hosszú utcafronttal. Az építés idejében még nem volt ismert, hogy két külön fenntartó által működtetett intézményt kell kiszolgálnia, ezért a műszaki kiépítés során nem valósult meg a két intézmény teljesen egzakt, fogyasztási adatainak különálló mérhetősége. Ezért a költségeket az igénybe vett terület alapján tudjuk megosztani.

A Családsegítő Szolgálat által használt terület 425,46 m2, a Pedagógiai Szakszolgálat által használt terület 147,85 m2, a közösen használt területek pedig 166,1 m2 nagyságúak.

 

Az állagmegóvás is jelentős erőforrásokat igényel, a gépészet működésének kezdeti anomáliáit sikerült stabilizálni, a folyamatos működés biztosítható.

 

A beszámoló tartalmaz minden olyan feladatot, amelyek szerepeltek az előzetes költségvetés tervezetben, valamint az olyan elvégzett munkákat is, melyek nem voltak előre tervezve, de a napi működés során szükségessé váltak.

 

  1. 2022-ben végzett rendszeres karbantartási, fenntartási feladatok:

 

  1. Liftkarbantartás, működtetés:

 

A 2011 októberében átadásra került liftre 3 éves jótállást vállalt a kivitelező. Azóta is folyamatosan, a gyártó és a jogszabály által előírt negyedéves megelőző karbantartás, valamint szakértői felülvizsgálat megtörténik.

A felvonó karbantartást az OTIS Felvonó Kft. végezte negyedévente, ennek költsége 2022-ben bruttó 280.453 Ft volt.

Az éves biztonságtechnikai vizsgálatot, valamint a karbantartás utáni műszaki ellenőrző vizsgálatot az ÉMI-TÜV SÜD Kft. végezte, ennek bruttó költsége 60.019 Ft volt.

 

  1. Tűz- és munkavédelem

 

A riasztó rendszert karbantartása szintén folyamatos. A rendszerbe beépített átjelző funkció segítségével egy biztonsági szolgálat folyamatosan ellenőrzi az épület védelmét. Esetleges behatolás vagy meghibásodás esetén is jelzés megy a diszpécser központba, ahonnan azonnali visszacsatolással ellenőrzik a jelzést, rendszerhiba esetén orvosoljuk a problémát. A tűzjelző rendszer beállítás pontosításával kiküszöbölték a korábbi téves riasztásokat. 

 

Fire-Fire Bt.:   havi tűz- és munkavédelmi szolgáltatás - éves bruttó költsége: 204.670 Ft

Szamuráj-07 Kft.: havi riasztórendszer szolgálat- éves bruttó költsége: 54.000 Ft

 

  1. Lábtörlő szőnyeg tisztítása

 

Szerződött partnerünk igény szerint hetente, kéthetente vagy havonta cseréli a belépőszőnyegeket az épületben. 2022-ben a szőnyegcsere a Pedagógiai Szakszolgálatnak hetente, a Családsegítőnek pedig 2 hetente történt.

 

Lindström Kft: havi szolgáltatás - szőnyegbérlet és tisztítás éves bruttó költsége: 296.237 Ft

 

  1. Gépészeti karbantartás, fűtés          

 

Az épületben korábban egy komplex meleg víz és fűtésrendszer került megvalósításra, amely előállítja a használati meleg vizet és a fűtővizet.

Az energiaárak emelkedése miatt 2022-ben az energia-megtakarítás érdekében több feladat hárult a karbantartóinkra, mivel a megfelelő hőfok beállítása szinte napi szintű feladattá vált az épületben. Az energia megtakarítás hatékonyságának növelése miatt az épületbe távvezérléssel állítható termosztátok kerültek felszerelésre mindkét szinten egy-egy helyre. Ezen kívül a hőfok ellenőrzésére alkalmas, mobilos alkalmazással távolról figyelhető hőmérő is elhelyezésre került.

 

A gázkészülék karbantartására és 2 alkalommal történő üzemzavar elhárításra összesen bruttó 102.108 forintot fizettünk a Tri-or Kft.-nek.

 

  1. Közületi kéményseprés, kártevőirtás

 

2022-ben 2 alkalommal történt kártevőirtás a Bentox Kft. által, ennek díja bruttó 39. 370 Ft volt. Egy alkalommal került sor az évi kötelező közületi kémény ellenőrzésre, 5.410 Ft volt ennek a díja.

 

  1. Épület takarítása

 

A feladatot egy főállású, nyolc órás munkaviszony keretében alkalmazott munkatársunk végzi, aki az intézményvezetővel egyeztetett munkaidő-beosztás szerint dolgozik.  Az esetenként felmerülő többlet munka-igényt a Társaság más területein beosztott munkatársak átcsoportosításával tudjuk biztosítani zökkenőmentesen.

A takarítási feladatokhoz szükséges tisztítószert, valamint a mosdókban szükséges kéztörlőt és eü. papírt folyamatosan biztosítjuk, ezeknek költsége 2022-ben bruttó 471.720 Ft volt.

 

  1. Egyéb karbantartási feladatok 2022-ben:

 

A rendszeres napi karbantartási feladatok nagyon sokrétűek az épület többféle funkciója miatt. E tevékenységeink többek között épületen belül a bútorok mozgatása, kép felrakása, függöny javítása, villanyszerelés, vízvezetékrendszer javítás, dugulás elhárítás, külső területi munkák a fűnyírástól a takarításig, intézményi játszóeszközök karbantartása, és a kertészeti munkák végzése.

A 2022. évben az épületben és környezetében is energia megtakarítási projekt részeként átalakítások történtek. Ezek közé tartozott a parkolóban a világítás működtetésének átalakítása, kapcsolóóra beszerelése, a Pedagógiai Szakszolgálat épületrészénél a világítás leválasztása, beázás megszüntetése, valamint 2 db távvezérléses termosztát beszerelése.

 

Ebben az évben került sor a korábbi „melegedő” részből történő iroda átalakításra is. Az irodai munkavégzéshez szükséges feltételek megteremtése, internet csatlakozás kialakítása, villanyszerelési feladatok és a bútorok költöztetése is a karbantartók feladata volt.

 

A bejárati ajtó lefóliázása, a bölcsőde kerítésének javítása, csapcserék, távirányítók beszerzése a kapuhoz ugyan kisebb feladatok voltak, de a napi munkavégzésen túl ezek is elvégzésre kerültek.

 

Üzemeltetési feladataink közé tartozik még a parkoló és téli síkosság-mentesítése is, a folyamatos parkolási lehetőség és biztonságos közlekedés biztosításának érdekében. Az elmúlt télen nem volt hosszantartó jelentős havazás, ami pedig hullott azt gyorsan, a szociális ellátás elsőbbségét szem előtt tartva megoldottuk. Fennakadások az ellátásban műszaki okok miatt nem voltak.

 

A felmerülő költségek jelentős részét az épület villamosenergia és gáz fogyasztása teszi ki.

 

  1. Épület üzemeltetés díjai, a Martonvásár Városi Közszolgáltató Nonprofit Kft. bevétele

 

A felmerülő költségek jelentős részét az épület villamosenergia és gáz fogyasztása teszi ki.

Az elektromos áram éves költsége 1.064.842 Ft, a gáz díja 1.518.733 Ft volt, de ezt csökkentette a 2021. év elszámolása után a szolgáltatótól kapott visszatérítés, így a továbbszámlázott összeg lényegesen kevesebb volt.

A Pedagógia Szakszolgálat 2022-ben ezeket és az egyéb felmerülő rendszeres és eseti díjakat a havi átalányban egyenlítette ki, de mivel a rezsiköltségek 2023-ban jelentősen megnövekedtek, így 2023-tól már a Családsegítő Szolgálathoz hasonlóan a ténylegesen felmerülő áram és gáz díjak területarányos részét számlázzuk tovább.

 

Székesfehérvári Tankerületi Központ által fizetett (Pedagógiai Szakszolgálatra vonatkozó) szolgáltatási díjak összesen 3.304.728 Ft-ot tettek ki, mely az alábbi tételekből állt:

 

 

havidíj bruttó összege

összesen 2022-ben

Takarítás havi átalány

60 317 Ft

723 804 Ft

Hőszolgáltatási havi alapdíj

66 082 Ft

792 984 Ft

Karbantartási havi átalánydíj

102 710 Ft

1 232 520 Ft

Továbbszámlázott szolg. havonta

46 285 Ft

555 420 Ft

 

A Szent László Völgye Segítő Szolgálat által fizetett szolgáltatási díjak összege 4.483.684 Ft volt, mely az alábbi tételekből állt:

 

 

havidíj bruttó összege

összesen 2022-ben

Épület üzemeltetés havi átalánydíj

284 500 Ft

3 414 000 Ft

Áram fogyasztás továbbszámlázása

változó

635 324 Ft

Gáz fogyasztás továbbszámlázása*

változó

361 452 Ft

Hulladék elszállítás továbbszámlázása

18 227 Ft/negyedév

72 908 Ft

 (* a 2021. év elszámolása után 467.078 Ft jóváírás érkezett a szolgáltatótól, ez az összeg beszámításra került, ami jelentősen csökkentette a gáz továbbszámlázásának összegét)

 

A 2022-es esztendőben a korábbi évekhez hasonlóan a Szent László Völgye Segítő Szolgálat, valamint a Székesfehérvári Tankerületi Központ és az MVK Nkft. közötti együttműködést zökkenőmentesen sikerült megvalósítani.

 

Az esetenként felmerülő problémákat, egyedi kéréseket az intézményvezetők és az ellátottak megelégedésére a lehető leggyorsabban és legjobb minőségben igyekeztünk teljesíteni.

Bízunk benne, hogy ezt a partnereink is alátámasztják és a jövőben is számítanak a munkánkra.