A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsának
45/2025. (VI. 5.) határozata
térségi rendészeti feladatok és mezei őrszolgálat integrált,
társulási formában történő ellátásáról
-
A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa (a továbbiakban: Társulás Tanácsa) felkéri a Társulás tagönkormányzatait, hogy 2025. június 30. napjáig hozzanak elvi döntést a térségi rendészeti feladatok és a mezei őrszolgálat (a továbbiakban: rendészeti feladatok) társulás kereteiben, integrált rendészeti modell formájában történő feladat-ellátáshoz való csatlakozásuk tárgyában, mérlegelve, hogy kötelező feladataik ellátásának sérelme nélkül, tudják-e biztosítani az önként vállalt többlet feladatok finanszírozását, külön-külön a közterület-felügyelet, valamint a mezei őrszolgálat vonatkozásában, az alábbiak figyelembevételével:
- A Társulás a feladat-ellátáshoz csatlakozó tagönkormányzatok részére a társulás kereteiben, integrált rendészeti modell formájában biztosítja a térségi rendészeti feladatok ellátását.
- A rendészeti feladatok ellátást önálló, a társulás fenntartásában működő rendészeti intézmény (a továbbiakban: intézmény) létrehozásával kívánja biztosítani.
- Az intézmény által ellátott feladatok: integrált formában, közterület-felügyelet és mezei őrszolgálat biztosítása a társulási feladat-ellátáshoz csatlakozott tagönkormányzatok közigazgatási területén.
- Az intézmény tervezett megnevezése: Szent László Völgye Térségi Önkormányzati Rendészet
- Az intézmény létrehozásának tervezett időpontja: 2026.01.01.
- Az intézmény gazdálkodási feladatainak ellátását a társulás gazdálkodási feladatait is ellátó székhely önkormányzat hivatala, a Martonvásári Polgármesteri Hivatal révén, megállapodás útján kívánja biztosítani.
- Az intézmény tervezett székhelye: 2462 Martonvásár, Budai út 13.
- Az intézmény tervezett foglalkoztatotti állománya:
- 1 fő felsőfokú, szakirányú (I. besorolási osztályban, a közszolgálati tisztviselők képesítési előírásairól szóló 29/2012. (III.7.) Korm. rendelet, a továbbiakban: Korm. rendelet 1. melléklet 30. pontja szerinti) végzettségű intézményvezető, határozatlan idejű, heti 40 órás köztisztviselői jogviszonyban,
- Csatlakozó önkormányzatok számától függően legalább 2-5 fő – mezőőri vizsgával rendelkező és a Korm. rendelet 1. melléklet 30. pontja szerinti - legalább középfokú végzettségű közterület-felügyelő, határozatlan idejű, heti 40 órás köztisztviselői jogviszonyban,
- 1 fő, határozatlan idejű, heti legalább 30 órában foglalkoztatott adminisztratív munkatárs, közszolgálati ügykezelő jogviszonyban.
- A Társulás Tanácsa felkéri Martonvásár Város Önkormányzatának Képviselő-testületét, döntsön a tulajdonában álló 1.6. alpont szerinti ingatlan, annak egy része Társulás részére - az 1. pont szerinti feladat-ellátás céljára - történő átengedése tárgyában, a költségmegosztás meghatározása mellett.
-
A Társulás Tanácsa felkéri az Elnököt, hogy az 1. pontban foglaltak alapján, figyelemmel a tagönkormányzatok tárgy szerinti nyilatkozataiban foglaltakra, terjessze a Társulás Tanácsa elé a feladat-ellátás megvalósításához szükséges alábbi dokumentumokat:
- Elvi döntés a feladat-ellátás megvalósításáról, annak jogi, humán, tárgyi, infrastrukturális és anyagi feltételeinek és paramétereinek meghatározása mellett.
- A Szent László Völgye Kistérségi Társulás Társulási Megállapodásának módosítása azzal, hogy
- a feladatellátáshoz csatlakozó tagönkormányzatok: az 1. pont szerinti tagönkormányzati nyilatkozattal erre nézve szándékát kifejező tagönkormányzat,
- a feladatellátáshoz csatlakozott tagönkormányzatok lakosságszám alapján korrigált terület arányosan (a költségviselés fele-fele részben alapul a normatíva számítás alapját képező lakosságszámon, illetve a települések közigazgatási területének nagyságán) járulnak hozzá a feladat finanszírozásához, vállalva, hogy a feladatellátáshoz igényelhető állami normatíván és intézményi saját bevételeken felüli, működéshez szükséges összeget biztosítják a Társulási Megállapodás VIII. fejezet 6.2. alpontjában foglaltak szerint,
-
a feladatellátáshoz csatlakozott tagönkormányzatok a b. pont szerinti idő és létszámarányban jogosultak az 1. pont szerinti szakmai feladatok igénybevételére, melyről saját igény hiányában, más önkormányzat javára lemondhatnak.
- Az intézmény Alapító okiratát az 1. pontban foglaltaknak megfelelő feltételek mellett.
- A feladatellátás megindításához kapcsolódó költségvetés tervezetet.
A határozat végrehajtásáért felelős: Elnök
A határozat végrehajtásának határideje: 1-2. pont: 2025.06.30., 3. pont: 2025.09.30.