27/2011. (3. 1.) határozata 2011. évi költségvetésének megállapításáról

Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa 27/2011. (III.01.) sz.

h a t á r o z a t a

2011. évi költségvetésének

megállapításáról

 

 

 

Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa (továbbiakban: Tanács) a 1992. évi XXXVIII. törvény 65. § (1) bekezdése alapján Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás (továbbiakban: Társulás) 2011. évi költségvetésének megállapítására a következő - a kereset kiegészítés költségvetésből történő törléséről szóló 26/2011 (III.01.) sz. TT határozatban foglaltak átvezetését tartalmazó - határozatot hozza:

 

 

 

I. fejezet

 

 

A TÁRSULÁS KIADÁSAINAK ÉS BEVÉTELEINEK FÖSSZEGE, FINANSZÍROZÁSÁNAK MÓDJA

 

 

1.

 

E határozat hatálya Tanácsra, bizottságaira, Munkaszervezetére (továbbiakban: Munkaszervezet) és a Társulás költségvetési szerveire terjed ki, továbbá mindazon magánszemélyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, amelyek az Társulás költségvetésében szereplő előirányzatokból részesülnek.

 

 

2.

 

A Társulás 2011. évi bevételeit 420.770 E Ft főösszeggel  az 1. és 2.sz melléklet szerint állapítja meg:

 

Adatok: E Ft-ban

I. Társulás működési bevételei

5.655

II. Támogatások, kiegészítések

295.831

III. Felhalmozási és tőkejellegű bevételek

 

IV. Véglegesen átvett pénzeszközök

119.284

V. Támogatások, kölcsönök visszatérülése

 

KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN:

420.770

VI. Előző évi pénzmaradvány igénybevétele

 

VII. Hitelek

 

 

 

BEVÉTELEK ÖSSZESEN:

420.770

3.

 

a.        A Társulás 2011. évi kiadásait 420.770 E Ft főösszeggel a 1. sz. melléklet szerint állapítja meg:

 

Adatok: E Ft-ban

I. Működési célú kiadások

414.839

Személyi  juttatások

224.603

Munkaadókat terhelő járulékok

55.851

Dologi kiadások

102.937

Egyéb folyó kiadások

 

Társadalom- és szociálpolitikai juttatások

 

Ellátottak pénzbeli juttatása

 

Támogatásértékű működési kiadás

31.448

Működési célú pénzeszközátadás államháztartáson kívülre

 

Kamatkiadások

 

II. Felhalmozási és tőke jellegű kiadások

 

III. Tartalékok

 

Általános tartalék

 

Céltartalék

5.932

KÖLTSÉGVETÉSI KIADÁSOK ÖSSZESEN:

420.770

IV. Előző évi pénzmaradványi tartalék

 

Előző évi működési célú pénzmaradványi tartalék

 

Előző évi felhalmozási célú pénzmaradványi tartalék

 

V. Értékpapírok vásárlása

 

VI. Hitelek

 

 

 

KIADÁSOK ÖSSZESEN:

420.770

 

 

b.         A kiadási előirányzatok 2011. évi intézményenkénti részletezését a 3-6. sz. mellékletek tartalmazzák.

 

c.                     A 2011. évi előirányzat felhasználás ütemtervét a 8. sz. melléklet  tartalmazza.

 

d.         A 2011.04.01-től hatályos gyermekétkeztetés (nyersanyagköltség alapú) térítési díjának étkezési típusonkénti összegét a 24/2011 (III.01.) számú határozat tartalmazza.

 

e.          A Tanács által átadott, illetve a tagönkormányzatoktól átvett pénzeszközök átutalásának ütemezését a 9. sz. melléklet tartalmazza.

 

 

 

4.

 

A Társulási feladatok ellátására jóváhagyott létszámkeret 115,5 fő, amelynek részletezését az 7. sz. melléklet tartalmazza.

 

 

 

5.

 

  1. A Társulás 2011. évi, címek szerinti működési kiadásait e határozat 1. sz.  melléklete szerint állapítja meg.

 

  1. A Társulás 2011. évi, szakfeladatok szerinti normatívák felosztását e határozat 10-12 sz.  melléklete szerint állapítja meg.

 

 

6.

 

a.        A Társulás és az intézmények költségvetésének felhasználását, a kiadási és bevételi előirányzatok teljesítését e határozat 3/e pontja, valamint a 9. számú melléklete szerinti előirányzat-felhasználási ütemterv figyelembevételével kell végrehajtani.

 

b.      A központi költségvetési, valamint az átadott pénzeszközöket érintő és egyéb megállapodásokban, illetve helyi határozatokban rögzített finanszírozási szabályok figyelembevételével a Munkaszervezet az elemi költségvetés összeállítását követően, szükség szerint konszolidált likviditási ütemtervet készít.

 

c.       Az intézmények működési célú költségvetési támogatását érintő finanszírozása folyamán a jóváhagyott előirányzattól eseti és/vagy célfeladat miatti eltérést az Elnök külön intézkedése szerint, hatáskörében engedélyezhet, továbbá az előirányzat felhasználást ideiglenesen felfüggesztheti, az előirányzatokat zárolhatja.

 

d.      A Társulás pénzeszközeit kezelő Munkaszervezet és a Társulás irányítása alatt álló önállóan működő intézmények, költségvetésüket érintő pénzforgalmukat a Társulás költségvetési elszámolási számláján bonyolítják.

 

e.      Az intézményi feladatok finanszírozása az 1-2 bekezdés szerint biztosított források és a tényleges feladatok arányában, a pénzügyi és költségvetési szabályok előírásainak megfelelően benyújtott utalványhatározat alapján, az intézmények saját bevételeinek figyelembevételével történik.

 

 

 

II. fejezet

 

A TÁRSULÁS KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATAINAK MEGÁLLAPÍTÁSÁVAL, TELJESÍTÉSÉVEL, FELHASZNÁLÁSÁVAL

KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK

 

 

7.

 

a.   A Tanács felhatalmazza Elnökét az évközi központi és céljellegű (pót-), továbbá Társulási határozatban rögzített feladatok teljesítésére biztosított előirányzatok felhasználásának – költségvetési szervek és költségvetési feladatok közötti – saját hatáskörben történő engedélyezésére.

 

  1. Az Elnök hatáskörben engedélyezett (pót-) előirányzatok megállapításáról az intézmények vezetőit a döntést követően, a Tanácsot pedig a 11. pont szerinti időszakokban tájékoztatja.

 

c.    A Társulás és intézményei gazdálkodása tekintetében, a felhatalmazott személyek által gyakorolt kötelezettségvállalás, utalványozás előtt meg kell győződni arról, hogy a jóváhagyott bevételi és kiadási költségvetés (költségvetési keret, előirányzat) időarányosan (likviditásában is) fel nem használt és le nem kötött (törvényesen szabad) része biztosítja-e a fedezetet.

 

d. Az önállóan működő, de a részére jóváhagyott előirányzatok felett rendelkező költségvetési szerv vezetője jogkörében eljárva:

 

- a feladatváltozás miatti megüresedett álláshelyeket nem töltheti be, a kapcsolódóan jelentkező megtakarításokat még átmenetileg sem használhatja fel,

 

- az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodnia, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen,

 

 - a költségvetési szerv szakmai alapfeladata keretében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szerződést külső személlyel, szervezettel csak abban az esetben köthet, ha az adott feladat ellátására nem alkalmaz közalkalmazotti jogviszony keretében munkavállalót,

 

- 142.848 Ft/év/fő közalkalmazotti béren kívüli, bruttó (cafeteria) juttatást az intézmény szabályzata alapján használja fel, figyelemmel a hatályos SZJA tv. rendelkezéseire.

 

 

8.

 

A Társulás felújítási és beruházási cél/feladat előirányzatainak felhasználására – a felhalmozási bevételek teljesülésének arányában – e határozat és a feladatokhoz kapcsolódó Tanácsi határozatok figyelembevételével az Elnök hatáskörében intézkedik, a 11. pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettséggel.

 

 

9.

 

E határozat 1-2. számú mellékleteiben kimutatott bevételi előírások és kiadási lehetőségek előirányzatainak teljesítése a jogszabályok, és a Tanács határozatai alapján történik.

 

 

10.

 

         A költségvetés részletes kiadási és bevételi előirányzatait a Munkaszervezet és az intézmények elemi költségvetésében kell rögzíteni a 3-6. számú melléklet szerint

 

 

 

 

 

III. fejezet

 

A KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATOK

MÓDOSÍTÁSA

 

11.

 

a.      Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa a Társulás 2011. évi költségvetéséről szóló határozatát legalább az időszaki (féléves, három negyedéves) költségvetési beszámolók tárgyalásának időpontjában, de legkésőbb december 31-i hatállyal az éves beszámoló elkészítésének határidejéig módosítja.

 

b.       Az intézmények vezetői – a (3) bekezdésben foglaltak szerinti többletbevételből – saját előirányzat-módosítási hatáskörében, a Munkaszervezet egyidejű tájékoztatása mellett, bevételi és kiadási előirányzatának főösszegét, a kiemelt előirányzatokat és a megfelelő részelőirányzatok megemelését kezdeményezhetik.

 

c.      Az intézmények vezetői, az (1) bekezdés szerinti időszakban a (2) bekezdésben biztosított hatáskörükben, a jóváhagyott bevételi előirányzatán felüli, jóváírt és ténylegesen befolyó többletbevételeit, elsősorban az alaptevékenységgel összefüggő kiadásokra használhatják fel.

A céljellegű (pályázati feltételként meghatározott, vagy szerződésben foglalt átadott pénzeszközök kapcsán felmerülő) többletbevételeket - a bevétel megszerzése, felhasználása során felmerülő költségek többletbevétel terhére történő elszámolása mellett - a kitűzött célfeladatra használhatják fel.

 

d.     Az intézmények ellátási, térítési díjbevételeit támogatásértékű bevételként kell figyelembe venni, azok előirányzatai intézményi hatáskörben nem módosíthatóak

 

 

 

IV. fejezet

 

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

 

12.

 

a. E határozat 12 számozott mellékletet tartalmaz.

 

b. E határozat 2011. január 01-jén lép hatályba.

 

 

 

Martonvásár, 2011. március 1.

 

 

               ……………………………..                             ……………………………….

                        Dr. Szabó Tibor                                                 Kedves Tünde

                                 Elnök                                                    Munkaszervezet vezető