Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa 27/2011. (III.01.) sz.
h a t á r o z a t a
2011. évi költségvetésének
megállapításáról
Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa (továbbiakban: Tanács) a 1992. évi XXXVIII. törvény 65. § (1) bekezdése alapján Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás (továbbiakban: Társulás) 2011. évi költségvetésének megállapítására a következő - a kereset kiegészítés költségvetésből történő törléséről szóló 26/2011 (III.01.) sz. TT határozatban foglaltak átvezetését tartalmazó - határozatot hozza:
I. fejezet
A TÁRSULÁS KIADÁSAINAK ÉS BEVÉTELEINEK FÖSSZEGE, FINANSZÍROZÁSÁNAK MÓDJA
1.
E határozat hatálya Tanácsra, bizottságaira, Munkaszervezetére (továbbiakban: Munkaszervezet) és a Társulás költségvetési szerveire terjed ki, továbbá mindazon magánszemélyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, amelyek az Társulás költségvetésében szereplő előirányzatokból részesülnek.
2.
A Társulás 2011. évi bevételeit 420.770 E Ft főösszeggel az 1. és 2.sz melléklet szerint állapítja meg:
Adatok: E Ft-ban
I. Társulás működési bevételei |
5.655 |
II. Támogatások, kiegészítések |
295.831 |
III. Felhalmozási és tőkejellegű bevételek |
|
IV. Véglegesen átvett pénzeszközök |
119.284 |
V. Támogatások, kölcsönök visszatérülése |
|
KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTELEK ÖSSZESEN: |
420.770 |
VI. Előző évi pénzmaradvány igénybevétele |
|
VII. Hitelek |
|
|
|
BEVÉTELEK ÖSSZESEN: |
420.770 |
3.
a. A Társulás 2011. évi kiadásait 420.770 E Ft főösszeggel a 1. sz. melléklet szerint állapítja meg:
Adatok: E Ft-ban
I. Működési célú kiadások |
414.839 |
Személyi juttatások |
224.603 |
Munkaadókat terhelő járulékok |
55.851 |
Dologi kiadások |
102.937 |
Egyéb folyó kiadások |
|
Társadalom- és szociálpolitikai juttatások |
|
Ellátottak pénzbeli juttatása |
|
Támogatásértékű működési kiadás |
31.448 |
Működési célú pénzeszközátadás államháztartáson kívülre |
|
Kamatkiadások |
|
II. Felhalmozási és tőke jellegű kiadások |
|
III. Tartalékok |
|
Általános tartalék |
|
Céltartalék |
5.932 |
KÖLTSÉGVETÉSI KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
420.770 |
IV. Előző évi pénzmaradványi tartalék |
|
Előző évi működési célú pénzmaradványi tartalék |
|
Előző évi felhalmozási célú pénzmaradványi tartalék |
|
V. Értékpapírok vásárlása |
|
VI. Hitelek |
|
|
|
KIADÁSOK ÖSSZESEN: |
420.770 |
b. A kiadási előirányzatok 2011. évi intézményenkénti részletezését a 3-6. sz. mellékletek tartalmazzák.
c. A 2011. évi előirányzat felhasználás ütemtervét a 8. sz. melléklet tartalmazza.
d. A 2011.04.01-től hatályos gyermekétkeztetés (nyersanyagköltség alapú) térítési díjának étkezési típusonkénti összegét a 24/2011 (III.01.) számú határozat tartalmazza.
e. A Tanács által átadott, illetve a tagönkormányzatoktól átvett pénzeszközök átutalásának ütemezését a 9. sz. melléklet tartalmazza.
4.
A Társulási feladatok ellátására jóváhagyott létszámkeret 115,5 fő, amelynek részletezését az 7. sz. melléklet tartalmazza.
5.
- A Társulás 2011. évi, címek szerinti működési kiadásait e határozat 1. sz. melléklete szerint állapítja meg.
- A Társulás 2011. évi, szakfeladatok szerinti normatívák felosztását e határozat 10-12 sz. melléklete szerint állapítja meg.
6.
a. A Társulás és az intézmények költségvetésének felhasználását, a kiadási és bevételi előirányzatok teljesítését e határozat 3/e pontja, valamint a 9. számú melléklete szerinti előirányzat-felhasználási ütemterv figyelembevételével kell végrehajtani.
b. A központi költségvetési, valamint az átadott pénzeszközöket érintő és egyéb megállapodásokban, illetve helyi határozatokban rögzített finanszírozási szabályok figyelembevételével a Munkaszervezet az elemi költségvetés összeállítását követően, szükség szerint konszolidált likviditási ütemtervet készít.
c. Az intézmények működési célú költségvetési támogatását érintő finanszírozása folyamán a jóváhagyott előirányzattól eseti és/vagy célfeladat miatti eltérést az Elnök külön intézkedése szerint, hatáskörében engedélyezhet, továbbá az előirányzat felhasználást ideiglenesen felfüggesztheti, az előirányzatokat zárolhatja.
d. A Társulás pénzeszközeit kezelő Munkaszervezet és a Társulás irányítása alatt álló önállóan működő intézmények, költségvetésüket érintő pénzforgalmukat a Társulás költségvetési elszámolási számláján bonyolítják.
e. Az intézményi feladatok finanszírozása az 1-2 bekezdés szerint biztosított források és a tényleges feladatok arányában, a pénzügyi és költségvetési szabályok előírásainak megfelelően benyújtott utalványhatározat alapján, az intézmények saját bevételeinek figyelembevételével történik.
II. fejezet
A TÁRSULÁS KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATAINAK MEGÁLLAPÍTÁSÁVAL, TELJESÍTÉSÉVEL, FELHASZNÁLÁSÁVAL
KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK
7.
a. A Tanács felhatalmazza Elnökét az évközi központi és céljellegű (pót-), továbbá Társulási határozatban rögzített feladatok teljesítésére biztosított előirányzatok felhasználásának – költségvetési szervek és költségvetési feladatok közötti – saját hatáskörben történő engedélyezésére.
- Az Elnök hatáskörben engedélyezett (pót-) előirányzatok megállapításáról az intézmények vezetőit a döntést követően, a Tanácsot pedig a 11. pont szerinti időszakokban tájékoztatja.
c. A Társulás és intézményei gazdálkodása tekintetében, a felhatalmazott személyek által gyakorolt kötelezettségvállalás, utalványozás előtt meg kell győződni arról, hogy a jóváhagyott bevételi és kiadási költségvetés (költségvetési keret, előirányzat) időarányosan (likviditásában is) fel nem használt és le nem kötött (törvényesen szabad) része biztosítja-e a fedezetet.
d. Az önállóan működő, de a részére jóváhagyott előirányzatok felett rendelkező költségvetési szerv vezetője jogkörében eljárva:
- a feladatváltozás miatti megüresedett álláshelyeket nem töltheti be, a kapcsolódóan jelentkező megtakarításokat még átmenetileg sem használhatja fel,
- az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodnia, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen,
- a költségvetési szerv szakmai alapfeladata keretében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szerződést külső személlyel, szervezettel csak abban az esetben köthet, ha az adott feladat ellátására nem alkalmaz közalkalmazotti jogviszony keretében munkavállalót,
- 142.848 Ft/év/fő közalkalmazotti béren kívüli, bruttó (cafeteria) juttatást az intézmény szabályzata alapján használja fel, figyelemmel a hatályos SZJA tv. rendelkezéseire.
8.
A Társulás felújítási és beruházási cél/feladat előirányzatainak felhasználására – a felhalmozási bevételek teljesülésének arányában – e határozat és a feladatokhoz kapcsolódó Tanácsi határozatok figyelembevételével az Elnök hatáskörében intézkedik, a 11. pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettséggel.
9.
E határozat 1-2. számú mellékleteiben kimutatott bevételi előírások és kiadási lehetőségek előirányzatainak teljesítése a jogszabályok, és a Tanács határozatai alapján történik.
10.
A költségvetés részletes kiadási és bevételi előirányzatait a Munkaszervezet és az intézmények elemi költségvetésében kell rögzíteni a 3-6. számú melléklet szerint
III. fejezet
A KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATOK
MÓDOSÍTÁSA
11.
a. Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa a Társulás 2011. évi költségvetéséről szóló határozatát legalább az időszaki (féléves, három negyedéves) költségvetési beszámolók tárgyalásának időpontjában, de legkésőbb december 31-i hatállyal az éves beszámoló elkészítésének határidejéig módosítja.
b. Az intézmények vezetői – a (3) bekezdésben foglaltak szerinti többletbevételből – saját előirányzat-módosítási hatáskörében, a Munkaszervezet egyidejű tájékoztatása mellett, bevételi és kiadási előirányzatának főösszegét, a kiemelt előirányzatokat és a megfelelő részelőirányzatok megemelését kezdeményezhetik.
c. Az intézmények vezetői, az (1) bekezdés szerinti időszakban a (2) bekezdésben biztosított hatáskörükben, a jóváhagyott bevételi előirányzatán felüli, jóváírt és ténylegesen befolyó többletbevételeit, elsősorban az alaptevékenységgel összefüggő kiadásokra használhatják fel.
A céljellegű (pályázati feltételként meghatározott, vagy szerződésben foglalt átadott pénzeszközök kapcsán felmerülő) többletbevételeket - a bevétel megszerzése, felhasználása során felmerülő költségek többletbevétel terhére történő elszámolása mellett - a kitűzött célfeladatra használhatják fel.
d. Az intézmények ellátási, térítési díjbevételeit támogatásértékű bevételként kell figyelembe venni, azok előirányzatai intézményi hatáskörben nem módosíthatóak
IV. fejezet
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
12.
a. E határozat 12 számozott mellékletet tartalmaz.
b. E határozat 2011. január 01-jén lép hatályba.
Martonvásár, 2011. március 1.
…………………………….. ……………………………….
Dr. Szabó Tibor Kedves Tünde
Elnök Munkaszervezet vezető