Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsának
4/2010. (03.11.) számú határozata
a 2010. évi költségvetés elfogadásáról
Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsa az Államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII.. törvény 65.§-a alapján, a 2010. évi költségvetésről jelen határozatot alkotja:
Első fejezet
KIADÁSOK ÉS BEVÉTELEK FÖSSZEGE, A KÖLTSÉGVETÉS FINANSZÍROZÁSÁNAK MÓDJA
- E határozat hatálya a Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsára (továbbiakban: Tanács), bizottságaira, a munkaszervezetre (továbbiakban: Iroda) és a tanács költségvetési szerveire terjed ki, továbbá mindazon magánszemélyekre, jogi személyekre és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, amelyek a Tanács költségvetésében szereplő előirányzatokból részesülnek.
- A Szent László Völgye Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsának felügyelete alá tartozó költségvetési szervek:
A Tanács gazdálkodásának végrehajtó szerve a Szent László Völgye Szolgáltató Iroda,
valamint a
Szent László Völgye Segítő Szolgálat,
Szent László Völgye Regionális Óvoda,
Kozma Ferenc Általános Iskola,
Mint önállóan működő szervek (továbbiakban: intézmények), melyek pénzügyi és számviteli
feladatait az Iroda látja el.
- Az államháztartási törvény 67 § (3) bekezdésében foglaltak alapján a Tanács a címrendet az alábbiak szerint állapítja meg:
- Az önállóan működő költségvetési szervként törzskönyvezett intézmények külön-külön alkotnak egy-egy címrendet. Ennek felsorolását az 1. sz. melléklet tartalmazza.
- AZ Iroda külön címet alkot.
- Az Iroda költségvetésében szereplő – nem intézményi kiadások – az 1. sz. melléklet szerinti felsorolásban külön-külön alcímet alkotnak.
- A kiadási előirányzatok 2010. évi intézményenkénti részletezését az 1. sz. melléklet tartalmazza.
- A beruházási előirányzatokat 2010. évben 173.000 EFt-ban határozza meg, amelynek feladatonkénti részletezését a 9. sz. melléklet tartalmazza.
- A 2010. évi előirányzat felhasználás ütemtervet a 16. sz. melléklet tartalmazza.
- A társulási feladatok ellátására jóváhagyott létszámkeret 109 fő, amelynek részletezését a 11. sz. melléklet tartalmazza.
- Az Iroda és az intézmények költségvetésének felhasználását, a kiadási és bevételi előirányzatok teljesítését e határozat 17. sz. melléklete szerinti előirányzat-felhasználási ütemterv alapján kell végrehajtani.
- A központi költségvetési, valamint az átadott pénzeszközöket érintő megállapodásokban rögzített finanszírozási előírások figyelembevételével az Iroda az elemi költségvetés összeállítását követően, szükség szerint konszolidált likviditási ütemtervet készít.
- Az intézmény működési célú költségvetési támogatását érintő finanszírozás folyamán a jóváhagyott előirányzattól és az intézmény likviditási tervétől történő eseti és/vagy célfeladat miatti eltérést az elnök külön intézkedése szerint, hatáskörében engedélyezhet, továbbá az előirányzat felhasználást ideiglenesen felfüggesztheti, az előirányzatokat zárolhatja.
- A tanács pénzeszközeit kezelő Iroda és a tanács felügyelete alatt működő önállóan működő intézmények, költségvetésüket érintő pénzforgalmukat az Iroda költségvetési elszámolási számláján bonyolítják.
- Az Iroda, a tanács és intézményei között – a feladatok finanszírozására szolgáló – pénzforgalom lebonyolítását az adott időpontban rendelkezésre álló források összessége finanszírozza (kiskincstári rendszer), az éves költségvetés, valamint előirányzatfelhasználási és likviditási ütemterv alapján.
- Az intézményi feladatok finanszírozása a 8-9 pontok szerint biztosított források és a tényleges feladatok arányában, a pénzügyi és költségvetési szabályok előírásainak megfelelően benyújtott utalványhatározat alapján, az intézmények saját bevételeinek figyelembevételével, az Iroda költségvetési elszámolási számlájáról történik.
- A tanács 2010. évi költségvetésének bevételi főösszegét 593.772 EFt-ban hagyja jóvá, a 2. sz. melléklet szerint, melyen belül:
Működési célú bevételek 420.960 EFt
Felhalmozási célú bevételek 172.812 EFt
2009. évi pénzmaradvány 0 EFt
Összesen 593.722 EFt
- A tanács 2010. évi költségvetésének kiadási főösszegét 593.772 EFt-ban hagyja jóvá, a 2-6 sz. melléklet szerint, melyen belül:
Működési előirányzat összege: 420.772 EFt
Ebből:
1. Személyi jellegű kiadások 226.134 EFt
2. Személyi jellegű kiadások járulékai 55.054 EFt
3. Dologi kiadások 99.093 EFt
4. Pénzeszközátadás 39.865 EFt
5. Tartalék 627 EFt
Felhalmozási előirányzat összege: 173.000 EFt
Ebből:
1. Beruházási előirányzat összege 173.000 EFt
2. Felújítási előirányzat összege
3. Pénzeszköz átadás fejlesztési célja
4. Felhalmozási célú tartalék
Mindösszesen 593.772 EFt
Második fejezet
A TANÁCS KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATAINAK MEGÁLLAPÍTÁSÁVAL, TELJESÍTÉSÉVEL, FELHASZNÁLÁSÁVAL KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK
- A tanács költségvetésének tartalékát az 1. sz. melléklet szerint állapítja meg, felhasználását a tanács hatáskörében tartja.-
- A tanács felhatalmazza elnökét az évközi központi és céljellegű (pót)-előirányzatok – költségvetési szervek és költségvetési feladatok közötti – saját hatáskörben történő felosztására.
- Az elnöki hatáskörben engedélyezett (pót) előirányzatok megállapításáról az elnök az intézmények vezetőit a döntést követően, a tanácsot pedig a 22. pont szerinti időszakokban tájékoztatja.
- A Tanács és intézményei gazdálkodása tekintetében, a felhatalmazott személyek által gyakorolt kötelezettségvállalás, utalványozás előtt meg kell győződni arról, hogy a jóváhagyott bevételi és kiadási költségvetés (költségvetési keret, előirányzat) időarányosan (likviditásában is) fel nem használt és le nem kötött (törvényesen szabad) része biztosítja-e a fedezetet.
- Az önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörrel rendelkező intézmény vezetője jogkörében eljárva:
- A feladatváltozás miatti megüresedett álláshelyeket nem töltheti be, a kapcsolódóan jelentkező megtakarításokat még átmenetileg sem használhatja fel,
- Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodnia, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen,
- A költségvetési szerv szakmai alapfeladata keretében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére – dologi kiadások között tervezett és elszámolt kiadásra – szerződést külső személlyel, szervezettel csak abban az esetben köthet, ha az adott feladat ellátására nem alkalmaz közalkalmazotti jogviszony keretében munkavállalót,
- Nem állapíthat meg garantált illetményen felüli munkáltatói döntésen alapuló illetményt dolgozója részére.
- A Tanács felújítási és beruházási cél/feladat előirányzatainak felhasználására – a felhalmozási bevételek teljesülésének arányában – e határozat és a feladatokhoz kapcsolódó Tanácsi határozatok figyelembevételével az elnök hatáskörében intézkedik, a 22. pontban meghatározott tájékoztatási kötelezettséggel.
- E határozat mellékleteiben kimutatott bevételi előírások és kiadási lehetőségek előirányzatainak teljesítése a jogszabályok és a Tanács határozatai alapján történik.
Harmadik fejezet
A KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATOK MÓDOSÍTÁSA
- a Tanács a 2010. évi költségvetéséről szóló határozatát legalább az időszaki (féléves, háromnegyedéves) költségvetési beszámolók tárgyalásának időpontjában, de legkéősbb december 31-i hatállyal a zárszámadás elkészítésének határidejéig módosíthatja.
- A költségvetési szerv a 25. pontban foglaltak szerinti többletbevételből – saját előirányzat-módosítási hatáskörében, az Iroda egyidejű tájékoztatása mellett, bevételi és kiadási előirányzatának főösszegét a kiemelt előirányzatokat és a megfelelő részelőirányzatokat megemelheti.
- A költségvetési szerv, a 23. pont szerinti időszakban a 24. pontban biztosított hatáskörében, a jóváhagyott bevételi előirányzatán felüli jóváírt és ténylegesen befolyó többletbevételeit saját hatáskörében, elsősorban az alaptevékenységgel összefüggő dologi kiadásokra használhatja fel.
A céljellegű (pályázati feltételként meghatározott,vagy szerződésben foglalt átadott pénzeszközök
kapcsán felmerülő többletbevételeket – a bevétel megszerzése, felhasználása során felmerülő
költségek többletbevétel terhére történő elszámolása mellett – a kitűzött célra használhatják fel.
- Az intézmények ellátási, térítési díjbevételeit támogatásértékű bevételként kell nyilvántartani.
- Jelen határozat a kihirdetés napján lép hatályba, de rendelkezéseit 2010. január 1-től kell alkalmazni.
- E határozat 17 mellékletet tartalmaz